Companii

Profit de 15 mil. euro pentru emitentul de tichete de masa Accor Services

24.03.2004, 00:00 22



Afacerile cu tichete de masa au prosperat anul trecut aducand profituri considerabile jucatorilor implicati.



Accor Services, unul dintre cei mai mari emitenti de tichete de masa din Romania, a a obtinut anul trecut un profit net de 15 mil.euro (570 mld.lei).

Acest profit a corespuns unui "volum al afacerii", dupa expresia reprezentantilor companiei, de aproape 190 de milioane de euro (7.200 mld.lei).



"Rezultatul a fost conform cu tinta stabilita de noi la inceputul anului. La cota de piata care ne-a fost repartizata anul acesta, ne asteptam la un rezultat similar", a declarat Emmanuel Malan, directorul general al companiei Accor Services.



Intrucat face parte din politica fiscala si salariala a Guvernului, piata tichetelor de masa este controlata partial de Guvern. Numarul maxim al salariatilor din companiile private care pot beneficia de tichete de masa este stabilit annual prin legea bugetului de stat.



Astfel, potrivit datelor prezentate de Accor, pentru acest an numarul acestora este de circa 1,626 milioane de persoane, fata de 1,476 milioane in 2002 si 1,226 milioane in 2001.



In plus, tot autoritatile decid si cota de piata a companiilor concurente.



"Romania este singura tara din lume in care functioneaza acest sistem al cotelor, in celelalte tari concurenta intre companii este libera. Pentru acest an, Accor Services are o cota de 35%, fata de circa 37%, anul trecut", a sustinut Malan. Valoarea nominala a unui tichet de masa este de asemenea stabilita prin lege, anul acesta fiind de 61.000 de lei.



Potrivit statisticilor oferite de companie, Accor Services emite tichete de masa in beneficiul a 18.000 de companii din Romania, iar reteaua de magazine care accepta tichetele emise de Accor este de 25.000 de unitati. Compania are 130 de angajati.



"Printre magazinele care folosesc cel mai mult aceste tichete se numara La Fourmi, Carrefour, Mega Image, Artima, dar si McDonalds", adauga Malan.



Actionarii Accor Services sunt compania franceza Accor (82%), Cartel Alfa (8%) si alte persoane fizice straine.



Sistemul tichetelor de masa este foarte popular in tarile dezvoltate, la baza acestuia aflandu-se avantajele fiscale pe care le au companiile. In Romania, tichetele de masa beneficiaza de deduceri fiscale atat la impozitul pe profit cat si la alte impozite sociale.



Prin urmare, numarul jucatorilor de pe aceasta piata este in crestere, concurenta fiind tot mai stransa.



La ora actuala piata este impartita intre sapte jucatori, dintre care cei mai importanti sunt Accor Services, cu tichetele marca Ticket Restaurant, Sodexho Pass, care emite tichetele Gusto Pass, Hungastro, emitentul tichetelor cu acelasi nume si International Financial Service cu tichetele Bon Apetit.



Totodata, oferta incepe sa se diversifice prin aparitia altor forme de tichete. In martie anul trecut, spre exemplu, compania Accor Services a lansat pe piata tichetele de cadouri sub marca Ticket Cadou.



"Pentru acest segment avem deja 3.000 de companii clienti, iar reteaua de magazine alimentare si nealimentare care accepta aceste tichete este de 9.800 de unitati", a mai spus Malan.



Tichetele pentru cadouri sunt utilizate de companii pentru fidelizarea clientilor.



Tot anul trecut compania a lansat carnetele individuale de tichete. Cele doua lansari au presupus investitii in tehnologie de 1 milion de euro.



"Daca se va proba legea pentru introducerea tichetelor de vacanta, asa cum se preconizeaza acum, sigur vom intra pe pe aceasta piata", completeaza Malan.



In 2002, volumul afacerilor cu tichete de masa realizate de companie a fost 5.700 de mld.lei (182 mil.euro). Volumul afacerilor este diferit de cifra de afaceri, care reprezinta numai comisioanele inregistrate de companie de la clienti.



Reprezentantii Accor Services nu au precizat cifra de afaceri pe 2003. Potrivit sitului Ministerului de Finante, Accor Services a realizat in 2002 o cifra de afaceri (reprezentand comisioanele) de circa 20 mil.euro si un profit net in jur de 17 mil.euro.



Si profitul realizat in 2002 si cel de anul trecut vor fi investite in activitatea hoteliera a lantului Accor.



"Intregul nostru profit va fi reinvestit in activitatea hoteliera", a declarat Emmanuel Malan. Accor este unul dintre cele mai mari lanturi hoteliere din lume, cu 4.000 de hoteluri in toata lumea.



Printre brandurile hoteliere aflate in portofoliul Accor se numara Sofitel, Novotel, Ibis, Mercure. Lantul este implicat si pe piata romaneasca prin hotelurile Sofitel si Ibis din Bucuresti. Planurile lantului Accor pentru piata romaneasca vizeaza extinderea retelei Ibis si constructia unui hotel Novotel in Bucuresti, pe Calea Victoriei.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO