Companii

Proprietarul Elmiplant, profit EBIT de 5 mil. euro

12.03.2008, 16:43 42

Sarantis Romania, filiala locala a distribuitorului elen de cosmetice Sarantis, a raportat un profit EBIT (castigul inainte de deducerea taxelor si impozitelor) de 5,11 mil. euro anul trecut, in crestere cu peste 33% fata de 2006, cand inregistra un profit EBIT de 3,8 mil. euro.
Cifra de afaceri a companiei a depasit anul trecut 39 mil. euro, iar pentru 2008 producatorul de cosmetice si-a bugetat un rulaj de 52,3 mil. euro, 10% reprezentand contributia marcii Elmiplant, care face parte din portofoliul companiei.
Anul trecut grupul elen a preluat prin intermediul diviziei locale brandul Elmiplant al producatorului roman de cosmetice Elmi Prodfarm, valoarea tranzactiei ajungand la aproximativ 6,5 mil. euro. Conducerea companiei anunta anterior ca rata de crestere a cifrei de afaceri a Sarantis va fi de 20%, in timp ce Elmi Prodfarm va avea o crestere de 45%. Elmi Prodfarm a raportat in 2007 o cifra de afaceri de 3,8 mil. euro si un profit de aproape un milion de euro.
La nivelul intregului grup, cifra de afaceri a ajuns in 2007 la 241,5 mil. euro, in crestere cu 12% fata de anul anterior, cea mai mare crestere fiind inregistrata de segmentul de cosmetice si parfumuri, unde vanzarile s-au majorat cu 20,3%, la 105 mil. euro. O alta crestere semnificativa s-a realizat pe segmentul produselor de ingrijire a locuintei, unde vanzarile au ajuns la 97 mil. euro, in crestere cu 16,9% fata de anul anterior.
Pana in prezent, Sarantis Grecia avea in portofoliul de produse parfumurile BU, C-THRU, STR8 si produse pentru ingrijirea locuintei, cum ar fi Afroso sau Fino, care contribuiau cu 46% din vanzarile companiei, restul de 54% fiind aportul gamelor de produse provenite de la furnizori, printre care Johnson&Johnson, Georgia-Pacific sau A. Puig. Prin intermediul brandului Elmiplant, Sarantis a intrat deja si pe segmentul cosmeticelor si si-a consolidat pozitia pe piata cremelor de fata si de corp.
Pe piata locala a cosmeticelor sunt prezenti jucatori ca Avon, Oriflame sau Nivea, in timp ce pe segmentul produselor de ingrijire a locuintei Sarantis are competitori precum Procter&Gamble, Interstar sau Safilar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO