Companii

Radiografia pieţei de circa 30 mld. euro a bunurilor de larg consum. Alimentele “mănâncă” mai bine de jumătate din total, iar 5,4 mld. euro merg pe sucuri şi apă. Românii cheltuie pe alcool cât pe săpun, detergent şi pastă de dinţi

 Radiografia pieţei de circa 30 mld. euro a bunurilor de...

Autor: Cristina Roşca

28.12.2023, 00:01 154

Consumul a scăzut constant în primele nouă luni din an pe o piaţă unde preţurile bunurilor de larg consum au continuat să crească cu 15-23%.

Românii cheltuie anual 30 mld. euro pe bunuri de larg consum, adică pe alimente, băuturi non-alcoolice, băuturi alcoolice şi bunuri nealimentare, respectiv produse de îngrijire personală şi a locuinţei. În primele nouă luni din acest an, vânzările de astfel de articole FMCG au crescut cu 16,2%, avansul fiind susţinut de fapt doar de scumpiri, pe o piaţă unde consumul a scăzut, arată datele companiei de cercetare de piaţă NielsenIQ.

Evoluţia vânzărilor în 2023 (în primele trei trimestre), un an marcat în continuare de inflaţia ridicată, de dobânzile mari şi de incertitudine, diferă de la o categorie de produse la alta. Astfel, cel mai mult au crescut vânzările de sucuri şi apă, cu 18%, iar cel mai puţin cele de băuturi alcoolice (14,2%). De altfel, preţul la apă minerală aproape s-a dublat în ultimii doi ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO