Companii

Renault: primul automobil conceput 100% in Romania va fi testat in 2011 la Titu

18.09.2008, 21:23 25

Grupul francez Renault, proprietarul Automobile Dacia, a treia companie privata de pe piata locala dupa cifra de afaceri, a anuntat ca primul automobil dezvoltat complet in Romania, de la elementele tehnice pana la design, va fi testat la centrul de tehnologie de la Titu in 2011-2012.

Compania a demarat ieri lucrarile de constructie la centrul de tehnologie si testare Renault Tehnologie Roumanie situat in orasul Titu (judetul Dambovita) pe o suprafata de 330 de hectare, care va fi finalizat in urma unei investitii totale de peste 450 de milioane de euro.

"Prima masina complet conceputa in Romania va fi testata aici (la Titu - n.red.) in 2011 - 2012, termen la care vom fi adus aici toata tehnologia necesara, iar centrul va fi la fel de bine echipat precum cele din Franta", a declarat Jean Louis Ricaud, directorul adjunct de inginerie si calitate al Renault. Compania mai detine doua centre de tehnologie similare celui de la Titu in Franta, in orasele Aubevoye si Lardy. Ricaut a mai mentionat ca in trei ani centrul de testare din Romania va fi adus la nivelul celor doua unitati din Franta.

Prima faza a proiectului, ce presupune constructia a noua tipuri de piste de testare cu o lungime de 30 de kilometri si a platformelor de testare, va dura 18 luni si va implica fonduri de 98 de milioane de euro. Reprezentantii Renault au declarat ca dupa primele 12 luni de la demararea constructiei vor incepe sa testeze automobile noi, insa nu au specificat daca vor fi sub marca Renault sau Dacia.

"Vom face acest centru pentru ca nu avem nicio capacitate de testare propriu-zisa aici, intre centrul de design din Bucuresti si uzina Dacia. Vom avea ceva similar cu ce avem in Franta si pe parcurs vom transfera in Romania toate procesele de creatie pentru Logan si apoi pentru unele modele Renault", a spus Ricaud.

Oficialul Renault a mentionat ca din punctul de vedere tehnic RTR va putea testa si prototipurile electrice, care in aproximativ cinci ani, in functie de evolutia pietei auto mondiale, ar putea intra si in productia de serie. El estimeaza ca in 2010 costurile de utilizare ale unui automobil electric se vor apropia de cele ale unui automobil diesel, iar acest lucru ar putea determina producerea in serie a unor modele. "In functie de rentabilitate ar putea exista la un moment dat chiar si un Logan electric", a adaugat el.

Proiectul RTR va angaja la final mai mult de 3.000 de cadre calificate, majoritatea ingineri, la centrul de design din Bucuresti fiind angajati deja circa 1.300 de ingineri, iar la centrul de asistenta de la Pitesti 700 de persoane.

"Mai avem nevoie de circa 1.000 de oameni pentru ce construim acum. A fost un proces greu (punerea in practica a proiectului si recrutarea a peste 2.000 de ingineri - n.red.), dar va fi realizat", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia.

"Recrutam ingineri, electricieni, statisticieni, informaticieni. Toti inginerii din Romania pot gasi un loc la RTR", a completat Philippe Prevel, directorul general al RTR.

Atat presedintele Romaniei Traian Basescu, cat si premierul Calin Popescu-Tariceanu, prezenti la inaugurarea lucrarilor de constructie ale centrului tehnologic de la Titu, au subliniat importanta investitiilor Renault in Romania, care vor atinge anul acesta 1,4 miliarde de euro si vor ajunge la 2,2 mld. euro in 2010.

"De la un angajament de 220 de milioane de dolari in 1999 investitiile Renault vor ajunge la 2,2 miliarde de euro in 2010. Acum avem un cerc complet: productie - cercetare- distributie", a spus Traian Basescu, care a invitat si alte companii sa investeasca in cercetare in Romania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO