♦ Băile Felix, Băile Herculane, Borsec, Eforie, Lacu Sărat şi Sovata sunt staţiunile care au beneficiat de investiţii sau unde există proiecte de modernizare ♦ Doar câţiva antreprenori duc în spate dezvoltarea turismului balnear ♦ Un proiect în turismul balnear necesită investiţii substanţiale, iar investitorii lipsesc.
România numără 30 de staţiuni balneare cu resurse bogate în minerale şi ape termale unde se pot trata diverse afecţiuni, însă mai puţin de un sfert dintre acestea au beneficiat de investiţii sau au proiecte de modernizare în desfăşurare. Băile Felix, Băile Herculane, Borsec, Eforie, Lacu Sărat şi Sovata sunt staţiunile care au în derulare investiţii sau au proiecte finalizate recent. În ultimii ani, staţiunile balneare au avut proiecte de modernizare şi investiţii totale în valoare de 90 milioane de euro, potrivit datelor adunate de ZF pe baza informaţiilor făcute publice de companii în ultimii ani.
Multe staţiuni balneare nu au beneficiat de investiţii timp de zeci de ani nici din partea autorităţilor locale, nici din partea mediului privat care nu a fost interesat să îşi verse capitalul în astfel de zone. Multe staţiuni sunt în paragină, iar hotelurile existente amintesc de vremea în care au fost construite, în urmă cu câteva decenii.
Turismul balnear este unul dintre segmentele pieţei turistice locale cu cel mai mare potenţial, fiind un tip de turism care se poate adresa oaspeţilor pe tot întreg anul, fără a fi afectat de sezonalitate precum sunt staţiunile montane sau cele de pe litoral. Cu toate acestea, turismul balnear nu s-a dezvoltat la potenţialul său şi doar câţiva antreprenori au avut curaj să intre pe acest segment de business. Specialiştii din piaţă spun că o investiţie într-o zonă balneară necesită costuri mult mai mari decât într-un alt tip de turism. Diferenţa e făcută de centrele de tratament şi de spa care necesită investiţii în plus pe lângă cazare şi facilităţi de alimentaţie.