Retail&Agrobusiness

Business Magazin. Cum încearcă familia Mircea din Buzău să facă din celebrii cârnaţi Babic un produs de fine-dining

11.02.2024, 13:46 195

Ana Maria Mircea s-a născut într-o familie de mici antreprenori buzoieni şi a moştenit, la rândul său, microbul antreprenoriatului, care a dat naştere unui nou business. Cum a transpus lecţiile învăţate în afacerea familiei, o carmangerie care comercializează PRODUSE-FANION din regiunea Buzăului, în noul business, un restaurant tip fine-dining, în care preparatele tradiţionale sunt reinterpretate în stil contemporan, şi din care s-a născut, de asemenea, o a doua carmangerie, destinată segmentului B2B?

„Implicarea mea în afacerile de familie a fost o călătorie antreprenorială, de la a avea la a fi.  Tatăl meu mi-a fost primul ghid, însă am ales să pornesc pe calea mea după tot ce am învăţat de la el. Am astfel ocazia să aplic propriile cunoştinţe, acumulate din mentorat, dar şi cursurile urmate în diverse academii şi şcoli internaţionale în ultimi zece ani”, povesteşte Ana Maria Mircea, fondator al restaurantului Dacia Romanian Dining, al carmangeriei Dacia Romanian Gourmet, şi fost manager în compania RoxAna. Ea a administrat şi dezvoltat până acum trei ani carmangeria RoxAna, pornită de tatăl său în anii ’90, business care a acumulat, în ultimii 5 ani, o cifră de afaceri de 14 milioane de euro, dar şi restaurantul Dacia Romanian Dining, pe care l-a deschis în 2021, şi din care s-a născut, în născut unei investiţii iniţiale de 1 milion de euro, o a doua carmangerie, axată pe segmentul B2B.

Carmangeria RoxAna, numită astfel după cele două fiice ale antreprenorului Sandu Mircea, are un portofoliu alcătuit din peste 300 de produse refrigerate şi aproape 50 de produse afumate. Cu un bon mediu de 40 de lei, carmangeria îşi vinde produsele într-un spaţiu comercial de 400 de metri pătraţi amplasat în Piaţa Centrală din Buzău şi colaborează cu un număr de 28 de furnizori. În plus, compania are propria unitate de producţie, având o medie anuală de circa 55 de tone de produse afumate şi 850 de tone de produse de carne refrigerate.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO