Retail&Agrobusiness

Românii merg o dată la două zile la magazinul din colţ şi de trei ori pe lună la hipermarket

Românii merg o dată la două zile la magazinul din...

Autor: Cristina Rosca

19.09.2015, 00:00 834

Un român merge în medie la hipermarket de trei ori pe lună şi lasă de fiecare dată la casă 61 de lei, o sumă de aproape patru ori mai mare decât cea cheltuită în chioşcurile sau alimentarele din comerţul tradiţional, unde consumatorul merge o dată la două zile.

Apropierea de casă sau de birou este cel mai mare avantaj al co­mer­ţului tradiţional, care reuşeste în con­tinuare să ajungă la aproape toţi ro­mânii, potrivit da­te­lor oferite de com­pania de cercetare de piaţă GFK.

„Doar discounterii reuşesc să mai atragă cumpărători noi. Principalul motor de creştere pentru celelalte for­mate ale comerţului modern este va­loarea mai mare a coşului de cum­pără­turi. Cu toate acestea, comerţul tradi­ţional continuă să aibă cea mai mare penetrare, aproape toate gos­po­dăriile din România cumpărând cel puţin o dată din magazinele tra­ditionale - alimentare, buticuri, pieţe agroalimentare - în prima jumătate a anului 2015“, spune Diana Scăunaşu, client service manager în cadrul GfK Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO