Retail&Agrobusiness

Undă verde: Un retailer polonez gigant cu peste 10.000 de magazine a cumpărat un business românesc pornit în urmă cu 30 de ani de familia Trandafir, care are 678 de angajaţi şi afaceri de peste 105 mil. euro

Undă verde: Un retailer polonez gigant cu peste 10.000...

Autor: Cristina Bellu

10.04.2024, 09:44 9986

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care retailerul polonez Zabka, cu afaceri de 3,4 mld. euro, alături de Radu Trandafir, Marcela Trandafir, Ioana Ioniţescu intenţionează să preia compania locală de distribuţie de bunuri de larg consum DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L. şi RetailCo

În urma operaţiunii, Żabka Polska sp. z o.o. va prelua pachetul majoritar al DRIM Daniel Distribuţie FMCG S.R.L., prin intermediul Castle Romanian Holdco S.R.L., companie constituită pentru această operaţiune.

În acelaşi timp, Radu Trandafir, Marcela Trandafir şi Ioana Ioniţescu şi Żabka Polska sp. z o.o. vor înfiinţa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfăşura activităţi pe piaţa bunurilor de larg consum.

“În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacţie nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia şi că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal”, transmite instituţia.

Anterior tranzacţiei, DRIM Daniel Distribuţie FMCG era controlată de Marcela Trandafir (52% din părţile sociale), Radu Trandafir (24%) şi Ioana Ioniţescu (24%), conform Termene.ro.

Compania ale cărei baze au fost puse de familia Trandafir în 1994 în Piteşti a început cu un ma­gazin de vânzare cu amănuntul şi în acel an a reuşit să deschidă un ma­gazin angro. Compania are în pre­zent clienţi precum Nestlé, Monde­lez, Mars, PepsiCo, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, L’Oreal sau Kandia Dulce.

DRIM Daniel Distribuţie FMCG a avut în 2022 o cifră de afaceri de 516 mil. lei (peste 105 mil. euro), un profit net de 16,4 milioane de lei şi un număr de 678 de angajaţi, conform datelor publice.

Reţeaua de magazine Zabka din Polonia are astăzi circa 10.000 de unităţi. Spre comparaţie, tot comerţul modern din România – adică magazinele a zece reţele - abia merge spre 4.500 de unităţi.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO