Companii

Retailerii de electrocasnice dezvolta produse de creditare de sezon

11.05.2007, 18:35 28

Principalii retaileri de electronice si electrocasnice au adoptat o noua modalitate de promovare sezoniera a produselor din magazinele de profil pe care le administreaza.
Noutatea este reprezentata de aparitia unor produse de creditare, disponibile pe perioade limitate, prin care se urmareste in special promovarea electronicelor cu cea mai mare cerere in perioada respectiva.
Liderul pietei de electronice si electrocasnice, Altex, a lansat recent o oferta de creditare pe o perioada de 60 de luni, urmarind sa promoveze vanzarile prin faptul ca in primul an consumatorul beneficiaza de reducerea costurilor de finantare la zero.
Retailerul a mentionat ca in acest interval costul fiecarei rate este egal cu pretul bunului impartit la 60 de luni. Daca in primul an nu se plateste nicio dobanda si niciun comision, pentru urmatoarele 48 de luni dobanda anuala este de 13,54%, iar comisionul este de 9,9%.
Reprezentantii Altex au declarat ca aceasta varianta de creditare este valabila doar in perioada 3 - 23 mai, fiind o modalitate promotionala aditionala ce suplimenteaza posibilitatile de finantare curente, precum "creditul doar cu buletinul". Sistemul de finantare este disponibil doar in magazinele Altex, nu si in centrele Media Galaxy, si a fost dezvoltat in parteneriat cu EFG Retail Services.
Principalul finantator al creditelor acordate in magazinele Altex si Media Galaxy este compania Credex, infiintata de Altex in parteneriat cu Raiffeisen Bank. Compania a incheiat in primul trimestru al acestui an peste 40.000 de contracte de credit in valoare de circa 20 mil. euro.
Si Flamingo, al doilea retailer roman de electronice si electrocasnice in termeni de volum al cifrei de afaceri, a adus in portofoliu un nou produs de creditare denumit Creditul 007, in incercarea de a promova vanzarile aparatelor cu cea mai mare cerere in acest sezon.
"Perioada de vara este una in care se inregistreaza o crestere pe anumite segmente precum cel de frigorifice si aparate de aer conditionat, astfel ca prin acest produs financiar incercam sa raspundem acestei tendinte si sa facilitam accesul clientilor la acest tip de produse", au declarat reprezentantii companiei
Produsul financiar presupune o dobanda de 7% si un comision lunar de 0,7% si a fost dezvoltat in parteneriat cu Cetelem, compania care acorda credite pentru achizitia de produse electrocasnice in magazinele Flamingo.
Daca la Altex creditul pe 60 de luni este disponibil doar in luna mai, Flamingo a extins perioada de achizitie si in luna iunie, dar accesul la credit este limitat intre 300 si 20.000 RON.
Reprezentantii Domo, un alt jucator aflat intre primii trei retaileri de electronice si electrocasnice, au declarat ca momentan compania nu dispune de un nou produs de creditare. Domo se bazeaza insa, pentru promovarea vanzarilor, pe produsele existente deja in portofoliu, precum Mega Estim sau "Creditul doar cu fluturasul", produse dezvoltate de compania de creditare Estima Finance.
Primii trei retaileri de gen din Romania, Altex, Flamingo si Domo, au inregistrat anul trecut afaceri cumulate de aproape 470 de milioane de euro intr-o piata a carei valoare a fost estimata la 900 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO