Companii

Retailerii de jucării îşi dublează veniturile în decembrie: se caută roboţii, maşinile şi păpuşile de 140 €

Retailerii de jucării îşi dublează veniturile în decembrie: se caută roboţii, maşinile şi păpuşile de 140 €

Autor: Mirabela Tiron

07.12.2011, 10:53 684

Mai mult, unele companii spun că în ultimele două luni fac jumătate din vânzările unui an întreg şi că în ciuda crizei, cumpărătorii nu se uită la bani când vine vorba de cadouri, alegând produse destul de scumpe.

În fiecare an în preajma zilelor de Moş Nicolae şi Moş Crăciun cererea pentru jucării creşte semnificativ, pe o piaţă evaluată la 180 de milioane de euro.

Anul acesta retailerii au pariat pe cele mai noi jucării importate, de la maşini cu telecomandă şi laser, dinozauri roboţi ce pot fi programaţi, jocuri de lego şi până la păpuşi create de Sonja Hartmann, designer german cunoscut la nivel european pentru păpuşile cu detalii bine lucrate.

Explodează vânzările de jucării pe final de an

"În decembrie, vorbim de un nivel al vânzărilor cel puţin dublu faţă de cel dintr-o lună normală. Este o creştere semnificativă a vânzărilor în luna cu Moş Nicolae şi Moş Crăciun. Nu putem face publică valoarea bugetată pentru această lună", a declarat Cristian Constantinescu, general manager al companiei distribuitoare de jucării Intertoy, care operează brandul Noriel.

Noriel, care comercializează mărci precum Monopoly, Twister, Barbie sau Horseland, deţine 14 magazine la nivel naţional.

În aceste unităţi se vând de la păpuşi şi accesorii, figurine, jocuri creative şi de construcţie până la jucării de exterior, articole pentru şcoală, precum şi jucării şi accesorii pentru bebeluşi.

Grupul Noriel, în acţionariatul căruia a intrat în 2010 compania Axxess Capital (ce administrează fondurile de investiţii RAEF şi BAF) reprezentată de Horia Manda, include companiile Noriel Impex (distribuitor de jucării), Toys and Games Industry (fabrica de jucării din Prahova), Noriel Maxim (editura de reviste şi materiale educaţionale pentru copii), Intertoy Zone (divizia de retail).

În acţionariatul Noriel se regăsesc şi antreprenorii români Cristian Constantinescu, Mirela şi George Constantinescu. Grupul rulează afaceri de aproape 15 milioane de euro anual.

Anul trecut, piaţa locală a jucăriilor (care include şi articole de îngrijire a copilului-babe care) era estimată la 180 mil. euro, potrivit datelor disponibile.

În 2010, românii din oraşele cu peste 100.000 de locuitori au alocat pentru perioada Crăciunului şi Revelionului un buget de puţin peste 1.000 de lei (238 euro), potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marketing Research Center. Pentru cadouri, românii au alocat în medie 414 lei (98 euro).

Unii distribuitori de jucării fac 50% din veniturile totale în noiembrie şi decembrie

Mircea Bivolaru, directorul general al companiei de distribuţie jucării Smart Toys, susţine că pe ultima sută de metri se înregistrează o creştere considerabilă în vânzări, lunile noiembrie şi prima jumătate a lui decembrie contribuind cu 50% în valoarea totală a veniturilor.

"Deşi toată lumea se plânge de lipsa banilor, cele mai vândute jucării sunt cele cu preţuri de 300 de lei (69 de euro), cum ar fi roboţii. Luând în calcul cererea, cred că vom vinde în decembrie în jur de 500 de exemplare pentru fiecare robot de tipul Robosapien, Roboraptor şi 350 de exemplare din Roborover, roboţi cu telecomandă", a spus el.

Păpuşi la 600 de lei (138 euro)

Unele dintre cele mai scumpe jucării sunt păpuşile create de designerul german Sonja Hartmann. Preţul unei păpuşi de 46 de centimetri ajunge la 600 de lei, potrivit lui Bivolaru, care susţine că doar pentru luna decembrie vor fi comandate în jur de 200 de astfel de păpuşi, aduse anul acesta pe piaţa locală.

El a estimat vânzări totale din jucării de 200.000 de euro pentru decembrie anul acesta, faţă de 20.000 de euro într-o lună normală.

"Dacă atingem cifrele din decembrie anul trecut, suntem mulţumiţi."

Mizează pe jocurile lego

Şi în lanţul Diverta se vând jucării. Oficialii retailerului aşteaptă o creştere cu 5-7% a veniturilor faţă de decembrie anul trecut din vânzarea de jucării.

"Principalul sezon este cel al sărbătorilor de iarnă, iar pentru această perioadă s-au pregătit o serie de evenimente specifice. De asemenea, am amenajat un concept special Disney unde se regăsesc toate licenţele acestui brand şi care va uşura căutările şi alegerea acestor produse", a declarat Flaviu Pastor, directorul de marketing şi de relaţii publice al Diverta.

El a menţionat că în oferta pentru acest sezon se găsesc multe produse de import care sunt în tendinţele internaţionale ale sezonului.

"Oferta este segmentată pentru toate gusturile şi bugetele. Ca noutăţi avem păpuşa Maria, gama unicornului Sparkle, jocuri de societate (Carcasson, Coloniştii din Catan), colecţiile noi Lego şi Hasbro (My Little Poney, Beyblade)", a spus el.

Oficialii Diverta nu au dorit să precizeze la ce vânzări se aşteaptă luna aceasta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO