Companii

Retailerul german Real bifeaza a 14-a locatie pana la finele anului

20.12.2007, 18:57 21

Reteaua germana Real Hypermarket s-a distantat la finele acestui an de principalul sau concurent Carrefour, raportat la numarul de locatii operationale, retailerul german ajungand la 14 unitati, fata de 11 locatii, cate detine grupul francez in prezent.
Real a deschis primul sau magazin pe piata romaneasca anul trecut, ajungand sa devanseze Carrefour pentru prima data - ca numar de unitati - la finele lui 2006. Ca valoare a vanzarilor insa, Carrefour mizeaza pe mentinerea pozitiei de lider pe segmentul hipermarketurilor in urmatorii ani, potrivit unor declaratii recente ale lui Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania. Compania franceza va inregistra in 2008 cel mai mare ritm anual de extindere pe piata locala, avand planificate aproximativ 6 inaugurari pana in 2009. O expansiune similara va inregistra si retailerul german Real, parte a grupului Metro, urmand sa ajunga la 21 de unitati pana la sfarsitul anului viitor. Cei doi competitori tintesc o acoperire cat mai buna in teritoriu, avand in prezent strategii diferite de expansiune.
In timp ce Carrefour inchiriaza spatii in centre comerciale, mall-uri sau alte proiecte construite de dezvoltatori imobiliari, Real se orienteaza in egala masura catre locatii independente, investind in achizitii de terenuri, si spatii inchiriate. Ritmul accelerat de dezvoltare al retelei Real pe piata locala a fost posibil si datorita colaborarii cu divizia Metro Cash&Carry, parte a aceluiasi grup, pentru necesarul de spatiu logistic. Cei doi retaileri, Real si Carrefour, dezvolta formate similare de hipermarketuri, Real avand insa o dimensiune mai redusa a magazinelor, cu 1.000-2.000 de metri patrati mai putin decat competitorul sau francez.
In Capitala, Carrefour ar putea ramane cea mai extinsa retea de hipermarketuri in urmatorii 2-3 ani, operand in prezent 5 unitati si avand alte 3 proiecte anuntate pentru 2008 si 2009. La randul sau, Real a intrat pe piata din Bucuresti cu primul hipermarket deschis non-stop, ceea ce l-a diferentiat puternic de competitorii sai directi. Reteaua germana si-a planificat initial 4 deschideri in Capitala, pana in anul 2009.
Cea mai extinsa retea de hipermarketuri este insa Kaufland, operatorul german care detine 31 de magazine cu o suprafata de vanzare intre 3.000 si 5.000 de metri patrati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO