Companii

Reteaua Centrofarm deschide inca 20 de farmacii

Reteaua Centrofarm deschide inca 20 de farmacii

Dorin Catana, directorul general al Centrofarm, spune ca vanzarile de cosmetice s-au dublat

14.07.2008, 17:54 43

Reteaua Centrofarm, unul dintre principalii jucatori din retailul farmaceutic, care opereaza in prezent 46 de farmacii, va mai deschide pana la finalul anului cel putin 20 de unitati, in conditiile in care in primul semestru compania a inaugurat noua locatii, cu doua mai putin decat targetul initial.
"Printre cele mai dificile etape ale extinderii din acest an as mentiona amanarea deschiderii unor centre comerciale, ceea ce a dus la blocarea unor resurse financiare si umane", a spus Dorin Catana, director general al Centrofarm.
Centrofarm, cel mai vechi brand romanesc de farmacii, activ de peste 75 de ani in industria de profil, a finalizat in 2007 un program de reasezare in piata de profil, moment in care actionariatul a luat decizia extinderii la nivel national.
Investitia intr-o noua unitate Centrofarm se situeaza intre 100.000 de euro si 200.000 de euro (pentru amenajare si utilare), astfel ca in total fondurile destinate extinderii din acest an sunt de cel putin 3 mil. euro si vor fi sustinute din resurse proprii.
Dezvoltarea pe care compania o are programata pentru 2008 va dubla numarul de angajati pana la circa 800 de oameni. "Pentru prima jumatate a acestui an, obiectivele principale au fost consolidarea farmaciilor existente si deschiderea de noi farmacii in tara. Deprecierea leului insa si necorelarea pretului la medicamentele de import ne-au afectat in primul rand la nivelul marjei brute", a mai spus Catana.
In primele sase luni ale acestui an, Centrofarm a raportat o cifra de afaceri de 50 mil. lei (13,6 mil. euro), cu 76% mai mult comparativ cu rezultatele inregistrate in perioada similara a anului trecut. In acelasi interval, numarul clientilor a crescut cu 40%, iar valoarea medie pe bon cu 26%. Vanzarile de cosmetice, segment nereglementat de Ministerul Sanatatii, s-au dublat de la inceputul anului fata de primele sase luni din 2007. Ponderea cosmeticelor este in crestere atat la nivelul Centrofarm cat si al altor retele din piata. In acelasi interval de timp, vanzarile de OTC-uri (medicamente care se elibereaza fara prescriptie medicala) s-au majorat cu 89%, iar vanzarea medie pe metrul patrat cu 29%.
Concurentii Centrofarm sunt Sensiblu (parte a A&D Pharma), Catena, Help Net, City Pharma si Dona. Infiintarea de noi farmacii in mediul urban este restrictionata in baza unui criteriu demografic care prevede ca in Bucuresti sa existe o farmacie la 3.000 de locuitori, in orasele resedinta de judet, o farmacie la 3.500 de locuitori, iar in alte orase o farmacie la 4.000 de locuitori.
La nivelul anului trecut vanzarile de medicamente prin intermediul farmaciilor de circuit deschis au atins 5,17 mld. lei (1,5 mld. euro), cu 19,2% peste valoarea din 2006. Cresterea a fost implusionata de trecerea unor programe nationale de sanatate (antidiabetice orale si insuline, medicamente oncologice si post-transplant) din spital in retail. In total, piata farmaceutica locala a fost de 6,08 mld. lei (1,8 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO