Companii

Reteaua de magazine tip discounter Lidl se extinde in Romania

22.09.2004, 00:00 56



Reteaua de magazinele tip discounter Lidl se va extinde si in Romania, in urma deciziei companiei germane Lidl Stiftung&Co. de a fi mult mai prezenta in Europa de Est in anii viitori decat pana acum, scrie Budapest Business Journal.



Aceasta strategie adoptata de companie este o consecinta a luptei pentru intaietate dintre cei doi giganti germani din retail, Lidl si Aldi, pe piata de retail din Europa, conform publicatiei ungare.



Pietele vizate de Lidl sunt Danemarca, Slovacia, Ungaria, Estonia, Letonia, Croatia Slovenia si Romania, unde Aldi nu este prezenta.



Aldi se concentreaza pe extinderea in Canada si Noua Zeelanda, fapt care permite Lidl sa se extinda in Europa.



Obiectivul Lidl este depasirea rivalei Aldi, in incercarea de a deveni cel mai mare discounter al Europei pana in 2012, conform unui studiu al centrului IGD Research, de la Londra.



Acelasi studiu spune ca Lidl are intaietate pe piata central si est-europeana.



Pentru moment, Lidl a lansat 14 magazine in Slovacia, pe 9 septembrie. Demersul precede lansarea Lidl pe piata din Ungaria, unde pregateste deschiderea a cinci magazine inainte de Craciun, spun oficiali din domeniu.



In ultimii doi ani, Lidl si-a asigurat locuri de amplasare in cateva cartiere din Budapesta si alte orase importante din Ungaria.



Lidl a cumparat, in noiembrie 2002, un spatiu de 30 de mii de metri patrati pentru centrul sau logistic in parcul industrial Alba, situat la marginea orasului Szekesfehervar.



Cu ajutorul acestei baze logistice, Lidl va putea furniza marfa in magazinele din Slovacia, Romania si Ucraina, pentru sucursalele locale.



In Slovacia, unde principalii competitori sunt Coop, Billa, Tesco si Metro, Lidl a inceput vanzarea a 700-800 de produse alimentare la preturi intre 15% si 30% mai mici decat ale celorlalte magazine.



In 2002, Lidl Stiftung era pe locul 25 in lume intre companiile de retail, cu vanzari estimate de 21,65 miliarde de dolari. Vanzarile pe 2003 au fost estimate la 20,3 miliarde.



Aldi detine 9,4% din piata germana, in timp ce Lidl are numai 4,9%.



Lidl are cele mai mari vanzari in Europa - 9 miliarde de dolari, comparat cu 8 miliarde, vanzarile Aldi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO