Companii

Rombat Bistrita: Piata bateriilor auto a trecut de 40 mil. euro

24.07.2007, 18:15 42

Aprecierea productiei de automobile pe plan intern a fost in 2007 principalul motor care a ridicat piata acumulatorilor din Romania, la peste 1,1 milioane de unitati, potrivit raportarilor Eurobat, Asociatia Europeana a Producatorilor de Baterii.
"Evolutia pietei pe ultimii ani este in crestere in principal datorita cresterii productiei la Dacia, iar potrivit estimarilor va ajunge la o valoare de aproximativ 41 de milioane de euro", a declarat Ioan Repede, directorul general al Rombat Bistrita, singurul producator autohton de acumulatori auto.
O crestere rapida a industriei bateriilor auto ar putea fi alimentata in perioada urmatoare de demararea investitiilor Ford in urma finalizarii preluarii Automobile Craiova, care ar dezvolta in acelasi timp industriile orizontale din regiune. Reprezentantii Rombat au declarat ca este foarte posibil ca in curand Ford sa devina unul dintre cei mai importanti clienti din portofoliu.
"Este foarte greu sa cresti un producator calificat pentru asa ceva. Pentru ca deja exista un producator specializat, care furnizeaza pentru Renault, nu vad de ce Ford nu ar apela la noi", a declarat Constantin Farte, directorul financiar Rombat. El a adaugat ca politica Ford prevede negocierea cu cei mai apropiati furnizori locali certificati.
In perspectiva atragerii unui numar mai mare de clienti, Rombat a demarat pe langa investitia de aproximativ 9 milioane de euro intr-o unitate de recuperare de componente din acumulatori uzati, investitii suplimentare de peste 6 milioane de euro. Din acest buget 4,2 milioane de euro vor fi directionate catre o noua linie care va ridica productia cu circa 50%.
De asemenea planurile de investitii vizeaza si largirea retelei de distributie prin constructia de depozite in Deva, Craiova, Iasi, Ramnicu Valcea, Brasov si Bucuresti, proiect ce necesita fonduri de 800.000 de euro.
"Per ansamblu ritmul de crestere al pietei este de 5-6% dar se inregistreaza o scadere pe segmentul "piese de schimb" din cauza efectului cumulat a doi factori: innoirea masiva a parcului auto si cresterea calitatii de executie a bateriei, care creste durata de viata", a spus Repede.
Conform bilantului Rombat, 23% din afacerile companiei sunt realizate din livrarile pentru echipare originala, iar 44,2% din retail.
Conducerea companiei a estimat pentru 2007 o cifra de afaceri de 38 de milioane de euro, in crestere cu 22% fata de 2006, in urma rezultatului de 9 milioane de euro obtinut in primele trei luni ale anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO