Companii

Rompac a ambalat de doua ori mai mult in 2000

05.04.2001, 00:00 43



Rompac International a avut in 2000 o cifra de afaceri de peste 1 milion de dolari, inregistrand o vanzari de aproape 2,5 ori mai mari decat in anul precedent, iar in 2001 este estimata o crestere a cifrei de afaceri cu peste 50% fata de 2000, a declarat pentru Ziarul Financiar Traian Tau, director executiv Rompac International.

Afacerea a inceput in 1993, cu capital integral privat. Activitatea firmei consta, in principal, in fabricarea de ambalaje de carton duplex (ambalaje de prezentare - n.red), activitate care reprezinta 95% din productia fabricii de ambalaje.

Restul de 5% din productia de ambalaje sunt realizate din carton ondulat si microondulat, care se folosesc pentru transport.

In afara de producerea ambalajelor din carton, fabrica de ambalaje Rompac mai face etichete, ambalaje din hartie si materiale publicitare.

Produsele, in proportie de 30%, se adreseaza indirect exportului, adica ambalajele sunt folosite pentru bunuri destinate pietelor externe. Printre marii clienti ai Rompac se numara Romlux, Medipharma, Ductil, Maximilian, Coryllus, Quadrant si Sicomed.

In 2001, compania a realizat o investitie de 0,8 milioane de dolari, prin achizitionarea unui utilaj (o masina de tipar flexo), care va fi pus in functiune in cursul acestui an.

"In acest fel, gama de produse se va diversifica, dar produsele nu sunt o noutate pentru piata romaneasca. Spre sfarsitul anului vom achizitiona si o alta masina de tipar pentru a mari capacitatea de productie", au spus oficialii companiei.

In principiu, investitiile sunt realizate prin reinvestirea profitului, dar compania apeleaza si la credite bancare.

"Pe piata din Romania competitia este reprezentata in principal de Polirom.

In rest, nu prea cu nimeni. In ultimii ani de activitate am avut unele probleme cu anumiti competitori, dar in cele din urma clientii ne-au ales pe noi: nu multa lume intelege ca termenii de livrare si calitatea sunt lucruri serioase, de care depinde activitatea si chiar supravietuirea pe o piata care nu este foarte constanta", a explicat directorul executiv Rompac.

Piata din Romania este destul de greu de estimat. "Avem contracte in derulare pentru toata perioada acestui an, dar cifra de afaceri pe tot anul este destul de greu de estimat. Ne asteptam la vanzari mai mari cu circa 50% decat in 2000", a adaugat Tau.

Procesele tehnologice sunt automatizate si operatiunile manuale au o pondere de 5% din totalul procedeelor de fabricatie. Firma nu lucreaza cu productie pe stoc, ci numai pentru comenzi ferme, pentru ca produsele sunt personalizate: marimi, culori si forme diferite.

"Fiecare tip de ambalaj are un client anume. Nu poti produce ambalaje pentru firma de medicamente Sicomed si sa incerci sa le vinzi unei alte companii de medicamente sau unui producator de becuri", explica Tau.

Materia prima, cartonul duplex, este integral din import pentru ca "nu am reusit sa gasim un producator local care sa indeplineasca cerintele noastre.

Clientii nostri cer o anumita calitate si pentru acest motiv, cerem si noi standardele necesare pentru materiale (structura cartonului, gradul de alb). Pentru a onora in timp util comenzile avem stocuri de carton.

Cu un furnizor din Romania am avut neplacuta experienta sa primim materialele pe care le comandasem, dar foarte tarziu - dupa cateva luni de la livrarea produselor noastre catre client", a mai spus Tau.

Strategia pe termen mediu vizeaza diversificarea gamei de produse prin inceperea productiei de etichete, in paralel cu cresterea capacitatilor de productie.

Capitalul social al companiei (fabrica de ambalaje) este de 11,8 mld. de lei (0,5 mil. de $), iar patrimoniul social, care reprezinta de fapt suma investitiilor, este de 73,5 mld. de lei (2,7 mil. de $).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO