Companii

SAB vinde mai mult, dar castiga mai putin

04.06.2001, 00:00 10



Grupul South African Breweries (SAB), unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, a inregistrat, in exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2001, o crestere a volumului vanzarilor de bere cu 18%, pana la 62,1 milioane de hectolitri, informeaza Mediafax.

Volumul vanzarilor totale de bauturi ale grupului a crescut cu 12,2% fata de exercitiul anterior, la 86 milioane de hectolitri.

In schimb, cifra de afaceri de 4,2 miliarde de dolari inregistrata in ultimul exercitiu financiar a fost cu 2,7% mai redusa decat in anul precedent, iar profitul operational al grupului a scazut cu 4,2%, la 700 milioane de dolari.

Conform SAB, aceste cifre nu reflecta puternicele performante operationale, care au avut de suferit de pe urma aprecierii dolarului american in raport cu majoritatea celorlalte monede in ultimele douasprezece luni.

Profitul brut al grupului, care a atins 666 milioane de dolari, s-a situat cu patru procente sub nivelul din exercitiul 1999-2000, de 697 milioane de dolari.

SAB a indicat ca operatiunile sale din Europa de Est au inregistrat progrese semnificative, reflectate in cresterea cotei de piata in Polonia, Cehia si Rusia, in sinergiile obtinute ca urmare a proceselor de restructurare si in cresterea substantiala a volumului vanzarilor.

In Romania, veniturile reduse de care dispun consumatorii si regimul accizelor in favoarea bauturilor alcoolice au mentinut preturile la un nivel scazut, anuland practic efectele pozitive ale cresterii semnificative a vanzarilor, se arata in comunicatul companiei.

SAB detine trei fabrici de bere in Romania, cu o cota de piata de 10%. Marcile reprezentative sunt Ursus, Pilsner Urquell si Keller. Recent au fost vehiculate informatii ca SAB ar putea sa cumpere cel mai producator regional, Timisoreana, care are o cota de piata de 4%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO