Companii

Sectorul privat a ridicat vanzarile Holcim de ciment cu 14% pe primul semestru

Sectorul privat a ridicat vanzarile Holcim de ciment cu 14% pe primul semestru
25.08.2006, 18:41 15

Producatorul elvetian de ciment Holcim a realizat in primul semestru al anului o crestere de 13,9% a vanzarilor de ciment din Romania fata de perioada similara din 2005. "Vanzarile de ciment au fost impinse de cresterea pietei constructiilor, care a avansat cu 20% in primul semestru, dar mai ales de sectorul privat. Cererea de ciment a fost uniforma in toata tara, cu preponderenta in aglomerarile urbane, precum Bucuresti, Timisoara sau Constanta, orase care intampina o puternica dezvoltare economica", a declarat pentru ZF Adrian Porfir, directorul de marketing si vanzari al Holcim Romania.
Potrivit reprezentantilor grupului, preturile de livrare a cimentului au scazut in primele sase luni, in moneda nationala, cu 1,8%.
Piata cimentului a crescut in prima jumatate a anului curent cu circa 10-12% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Dezvoltarea pietei imobiliare si reluarea unor proiecte de infrastructura se numara printre factorii care au contribuit la aceasta crestere, potrivit reprezentantilor Holcim.
"Lucrarile de infrastructura au inceput mai greu anul acesta, insa in ultima parte a primului semestru s-a simtit un reviriment pe acest segment", spune Porfir.
Producatorul de materiale de constructii Holcim Romania, filiala locala a grupului elvetian, estimeaza ca va inregistra in acest an o crestere a cifrei de afaceri cu 14%, pana la 684 mil. lei (190 mil. euro).
Holcim a anuntat la inceputul anului ca va aloca anul acesta aproximativ 70 de milioane de euro in continuarea proiectelor incepute in 2005.
Cel mai mare proiect al companiei se desfasoara la Campulung, unde Holcim va investi 105 milioane de euro pana in 2008, in construirea celei mai mari linii de productie a cimentului gri din Romania.
In prezent, Holcim detine capacitati instalate de 2,5 milioane de tone, care se vor mari cu circa 500.000 de tone, odata cu finalizarea investitiilor de la Campulung. Nivelul investitiilor angajate de grupul elvetian de la intrarea sa pe piata romaneasca in 1997 a ajuns la finele anului trecut la aproximativ 334 de milioane de euro pe pietele de ciment, betoane si agregate.
Principalii competitori ai companiei Holcim Romania, atat pe piata interna, cat si la nivel international, sunt germanii de la HeidelbergCement si francezii de la Lafarge.
Holcim, Lafarge si HeidelbergCement isi impart in parti aproape egale o piata a cimentului de peste 400 mil. euro pe an.
Holcim detine in Romania trei fabrici de ciment, la Turda, Campulung Muscel si Alesd, 14 statii de betoane (dintre care 11 ecologice) si alte patru de agregate.
Cei trei jucatori de talie internationala au intrat in Romania in perioada 1997-1998, industria cimentului intrand treptat sub controlul integral al acestora.
Cel mai amplu proiect de investitii, estimat la zeci de milioane de euro, derulat de catre Holcim a fost reconstructia pe scara larga a fabricii de la Alesd, cumparata in 2000 de la francezii de la Lafarge.
Pe piata materialelor de constructii, cei trei jucatori au investit aproximativ un miliard de euro.
Holcim a consemnat in primul semestru, la nivel de grup, un profit net de 680 mil. euro, cu circa 44% peste valoarea din perioada ianuarie-iunie 2005, pe fondul expansiunii sectorului de constructii.
Cifra de afaceri a grupului a avansat in primele sase luni cu aproximativ 38%, pana la 6,9 miliarde de euro.
In Europa, vanzarile au urcat cu 29,8%, la 2,5 miliarde de euro.
Cele mai mari cresteri ale volumelor de vanzari in Europa Centrala si de Est au fost raportate in Bulgaria, Croatia, Romania si Serbia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO