Alexandru Dobrescu, şeful filialei locale a companiei aeriene Air France KLM, spune că „trăim într-o lume în care obiceiurile de afaceri s-au schimbat“, iar bătălia pentru supravieţuire pe piaţa aeriană a făcut ca preţurile biletelor de avion să fie cu până la 40% mai mici faţă de 2008.
Potrivit managerului, cauzele reducerii tarifelor sunt multiple: au avut de suferit corporaţiile care şi-au redus cheltuielile cu deplasări - „un element foarte important“ -, competiţia a devenit mai agresivă odată cu dezvoltarea jucătorilor low-cost – „este unul dintre elemente, dar nu principalul factor“.
Pentru a deveni mai competitivi pe o piaţă unde preţul a devenit un criteriu important de selecţie, operatorul aerian s-a concentrat pe două direcţii: găsirea de servicii care să atragă noi pasageri şi o viteză mai mare de reacţie - „când un competitor pune pe piaţă ceva ce ar putea să-ţi altereze rezultatele, îţi schimbi strategia“, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).
Meciul preţurilor este prima măsură în astfel de cazuri. Atenţia Air France KLM înspre mişcările concurenţei a crescut - „reprezintă un element important în strategia pe care o gândesc“.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.08.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.