Companii

Sensiblu vinde in malluri creme si ceaiuri cat medicamente

Sensiblu vinde in malluri creme si ceaiuri cat medicamente
26.11.2009, 23:08 195

Reteaua de farmacii Sensiblu, liderul din retailul farmaceuticdin Romania, inregistreaza vanzari de pana la 50% pentru produselenonfarma din portofoliu in unitatile situate in galeriile centrelorcomerciale, in conditiile in care ponderea medie a acestui tip deproduse la nivelul retelei este de 20%.

"Spre exemplu, in farmacia din Feeria (centru comercial n.red.), jumatate din produse sunt nonfarma", a spus AndreeaIonescu, director retail marketing al A&D Pharma.

In categoria produselor nonfarma sunt incluse in principalcosmeticele, dermatocosmeticele (produse la granita dintretratamente dermatologice si produse de ingrijire), hrana pentrucopii, ceaiuri, dar si produse precum mastile sau manusilechirurgicale.

La nivelul sediilor stradale, aceste produse au 15%20% dinvanzarile unei unitati.

Sensiblu a inregistrat in primele noua luni ale acestui an ocifra de afaceri de 573,7 mil. lei (135,7 mil. euro), in cresterecu 41% fata de perioada similara a anului trecut.

Daca la aceasta suma se aplica un procent mediu de 20%, rezultaca reteaua a avut vanzari de 27 mil. euro pe produse nonfarma.

Sensiblu opereaza o retea de 220 de unitati in prezent, astfelca o unitate a vandut produse nonfarma de circa 123.000 de euro inprimele trei trimestre ale acestui an.

Sensiblu are in portofoliu si marci proprii cum sunt Oxyance(cosmetice), Herbosophy (cosmetice) si Dermalin (gama de detergentantialergic), pe care le produc in parteneriat cu companii dinEuropa si de pe piata locala.

In ceea ce priveste farmaciile cu cele mai mari vanzari in topse afla unitatile din Unirea si din Feeria in Capitala, iar in tarao unitate din Buzau.

Sensiblu, care este parte a grupului A&D Pharma, cel maimare jucator local din industria de medicamente, a mers pe nouavariante de buget anul acesta care luau in considerare factoriprecum reintroducerea plafoanelor la farmacii sau stopareaachizitiilor de produse cosmetice.

"In prezent am ajuns la a cincea sau la a sasea varianta debuget . Am mers pe mult mai multe proiectii comparativ cu 2007 candam avut doua. In ceea ce priveste anul 2010 pot spune ca pana acumsunt patrucinci variante", a continuat Ionescu.

Si alti retaileri farmaceutici siau modificat de mai multe oribugetul in acest an. Centrofarm, spre exemplu, care opreaza o reteaformata din 60 de farmacii, spunea in luna septembrie ca a ajuns lavarianta de buget cu numarul 33. Modificarile in buget suntdeterminate in industria farmaceutica in principal de schimbarilelegislative care apar de mai multe ori in timpul unui an.

Sensiblu a deschis recent o unitate in cadrul centruluicomercial AFIPalace Cotroceni, care se intinde pe o suprafata de141 mp. Andreea Ionescu nu a precizat suma investita in aceastaunitate si nici vanzarile estimate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO