Companii

Solutiile de urmarire a flotelor auto au dat startul cursei pentru sute de mii de euro

18.11.2008, 15:11 103

Mihnea Teodoru si Andrei Tomescu au fondat in 2007 compania PM&C Group Intermed, care furnizeaza solutii de localizare a flotelor folosind tehnologiile de transmisie date si Global Positioning System (GPS).

"Am ales sa investim in acest domeniu pentru ca am considerat ca este o afacere de viitor, interesul clientilor pentru aceste produse este foarte mare, chiar a explodat in ultimul timp, datorita faptului ca isi pot reduce costurile chiar si cu 50%", a declarat Mihnea Teodoru, asociatul companiei.
Cei doi fondatori aveau varsta de 24 si respectiv 31 de ani cand au demarat afacerea. "Societatea noastra furnizeaza si alte servicii in domeniul informatic, iar programatorii cu care lucram au experienta in dezvoltarea softului de monitorizare, ceea ce si oferim", a spus el.
Investitia initiala a fost de aproximativ 60.000 de euro, din care 20.000 de euro in echipamente, circa 30.000 de euro in dezvoltarea aplicatiei si aproximativ 10.000 de euro alte cheltuieli.
Prima etapa in dezvoltarea afacerii a fost stabilirea legaturilor cu furnizori din strainatate. A urmat dezvoltarea aplicatiei de monitorizare a flotelor si o perioada de probe a sistemului de localizare masini.
Sistemul PMC pe care l-a dezvoltat compania permite localizarea flotei auto in timp real prin vizualizarea grafica a pozitiei si a vitezei de mers. "Acesta permite accesul la harti digitale, disponibile in mai multe moduri, respectiv vedere directa prin satelit, suprapunere harta digitala peste imaginea satelitilor. Fiind accesata prin interfata web, aceasta unealta poate fi actualizata de oriunde exista o conexiune la internet si se poate accesa de pe orice dispozitiv conectat la internet", a explicat el. Principala dificultate cu care s-au confruntat a fost conceperea unui sigiliu pentru ca soferii masinilor sa nu mai deconecteze aparatele de localizare.
Primii clienti au fost atrasi in urma prezentarilor pe care le-au trimis prin e-mail si in urma discutiilor telefonice purtate. "Nu avem ca tinta un anume segment de clienti, produsele noastre pot fi folosite atat de un client cu o singura masina, dar si de un client cu mai multe masini care doreste sa detina un raport asupra flotei sale", a spus el.
Preturile produselor de localizare si gestionare flote auto incep de la 150 de euro (costul echipamentelor), iar pretul abonamentelor incepe de la 10 euro pe luna. Afacerea a fost demarata cu trei angajati, iar in prezent lucreaza in companie 14 oameni. "Primii angajati au fost cei care se ocupau de celelalte servicii, ulterior le-am prezentat produsele noi si i-am instruit", a spus el.
Compania a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 18.000 de euro, iar estimarea pentru anul acesta se ridica la 80.000 de euro din vanzarea sistemelor de localizare a flotelor auto.
O alta companie care ofera atat solutii de navigatie GPS, cat si detectoare de radare si accesorii auto este condusa de Bogdan Vacarelu, care si-a dezvoltat o afacere prin infiintarea si ulterior preluarea unei companii cu profil asemanator celei pe care a infiintat-o. Compania Bit Electronic din Bucuresti a fost cumparata de antreprenorul care deja avea experienta in domeniul detectoarelor de radare si accesorii auto.
"Cand a fost fondata compania eu aveam in Focsani o alta afacere, dar vindeam si detectoare de radar inca din 2001. Mai tarziu am devenit si distribuitor al produselor Bit Electronic, dupa care am decis sa cumpar firma care distribuia produsele acestea", a spus Bogdan Vacarelu, director de vanzari al companiei Bit Electronic.
Dupa achizitionarea Bit Electronic antreprenorul a acumulat cele doua retele de distributie, respectiv Diva Computer din Focsani si compania cumparata din Bucuresti. "Am pastrat toti cei 10 angajati de la firma preluata si am inceput sa dezvolt afacerea", a spus el. El a mentinut legatura cu partenerii existenti, dar in plus a gasit noi furnizori in SUA, Japonia, Taiwan, China. "Cel mai nou dintre furnizori este Escort, producator de detectoare radar din SUA al carui distribuitor unic suntem pe piata romaneasca", a mai spus el. Baza de date a clientilor a crescut dupa ce au fost contabilizati clientii ambelor companii. "Clientii sunt reprezentati de persoanele care se deplaseza mult cu masina, pentru care oferim solutii de detectare radar, navigatie GPS, statii radio profesionale", a precizat el.
Pretul produselor variaza intre 130 de lei si 4.800 de lei, aceste valori depinzand de cursul dolarului.
"Comercializam produse prin reteaua de distribuitori, service auto, vanzari online de pe 30 de site-uri si deasemenea mai vindem in retele mari de magazine, precum Carrefour", a spus el.
Investitia in compania preluata a fost de aproximativ 32.000 de euro, bani alocati stocului de marfa. "Viteza de rotatie a stocurilor era foarte mare la inceput. In maxim cinci zile trebuia sa aducem produse din import, iar acum trec doua luni pana importam iarasi", a mentionat el. Banii au provenit din afacerile lichidate pe care le mai derula antreprenorul in Focsani. Pe acest segment de piata nu era concurenta la inceput, insa acum sunt mai multi jucatori pe piata. "Pentru a ne diferentia, am dezvoltat un portofoliu mai larg de produse", a spus el.
Pe termen scurt, antreprenorul vizeaza cresterea vanzarilor companiei, iar pe termen mediu planuieste sa amenajeze si sa transfere magazinul si birourile intr-un spatiu de 250 de metri patrati, fata de cei 65 de metri patrati pe care se afla acum. "De asemenea, intentionez sa extind gama de produse. Acum tatonez China. am fost in vizita la cateva fabrici de aici pentu a alege produsele pe care le vreau. Urmeaza sa merg in SUA si in Canada pentru a cauta alte produse", a spus el.
Anul trecut compania a inregistrat circa 2 mil. euro. "Pentru anul acesta estimam circa 2,8 milioane de euro", a precizat el.
 
PM&C Group Intermed
  • Compania a fost infiintata in 2007
  • Ofera solutii de localizare a flotelor auto prin GPS
  • Investitia initiala a fost de circa 60.000 de euro
  • Primii clienti au fost atrasi in urma prezentarilor pe care le-au trimis prin e-mail
  • Preturile produselor incep de la 150 de euro
  • In prezent lucreaza 14 oameni in companie
  • Cifra de afaceri anul trecut: 18.000 de euro
  • Cifra de afaceri estimata anul acesta: 80.000 de euro
 
Bit Electronic
  • Compania a fost infiintata in 2003
  • Ofera solutii de detectare radare, navigatie GPS, accesorii auto
  • Investitia in companie a fost de aproximativ 32.000 de euro
  • Pretul produselor variaza intre 130 de lei si 4.800 de lei
  • Produsele sunt comercializate in magazine, service auto, 30 de site-uri
  • Cifra de afaceri anul trecut: 2 milioane de euro
  • Cifra de afaceri estimata anul acesta: circa 2,8 mil. euro
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO