Companii

Studiu al Brandivia si GfK: Coca-Cola, Milka si Jacobs sunt cele mai puternice branduri de pe piata

16.05.2010, 23:06 171

Coca-Cola, Milka si Jacobs figureaza la varful clasamentuluicelor mai puternice 40 de branduri, realizat de B&P Brandiviasi GfK Romania.

Studiul, denumit Brand Community Power Model, a evaluatbrandurile din perspectiva comunitatilor create in jurulmarcilor.

"Reusita unui brand depinde in tot mai mare masura de felul incare acesta reuseste sa creeze si sa dezvolte comunitati puternicede consumatori", a afirmat Cosmin Alexandru, Managing Partner alcompaniei B&P Brandivia.

In top 10 au intrat si operatorii de telefonie mobila Orange siVodafone, in timp ce Dacia, cea mai vanduta masina romaneasca, omarca ce asigura 10% din exportul Romaniei si inregistreaza vanzarianuale de peste 2 miliarde de euro, se situeaza pe locul 21 inclasament.

"Dacia este brandul cel mai puternic din industria auto, iarBCR, brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiarsi ocupa pozitia 24 in clasament", se arata intr-un comunicattransmis de GfK.

Studiul a acoperit patru sectoare mari: bunurile de larg consum,piata auto, telecom si sectorul financiar, iar majoritatea marcilorevaluate au fost selectate din randul brandurilor cu cele mai maribugete de promovare in 2009.

La nivel local sunt foarte putine companii care realizeazaclasamente ale brandurilor. Printre cele care au investit intr-unastfel de proiect se numara si Brandient, companie care a realizattopul 50 al brandurilor romanesti in functie de valoarea financiaraa acestora. In varful clasamentului se afla Dacia, BCR siBRD-Groupe Société Générale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO