Companii

Szarvadi, Domo: Suntem cu 5% sub buget

Szarvadi, Domo: Suntem cu 5% sub buget

Lorand Szarvadi, directorul general al Domo

21.07.2008, 14:23 34

"Bugetul trebuie revizuit la 240-250 de milioane de euro pentru anul acesta. Dupa o crestere de 58% in 2007 am bugetat 40% pentru 2008, dar ne va iesi doar 30%", a declarat Szarvadi.
Retailerul estimase initial o cifra de afaceri de 270 de milioane de euro pentru anul in curs dupa ce in exercitiul financiar anterior a inregistrat o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro, cumuland si rezultatele magazinelor din Bulgaria.
Directorul Domo a declarat ca aprecierea lunara a vanzarilor ajunge la 28-30%, comparativ cu acelasi interval din anul trecut, si se datoreaza in mare parte noilor magazine din retea.
Cresterea vanzarilor consemnata in magazinele ce erau operationale si in primul semestru al anului trecut a fost de sub 10%.
"2008 nu a inceput extraordinar, iar acum suntem cu 5% sub buget, ceea ce nu este mult, pentru ca previziunile le-am realizat in functie de cresterile foarte mari de anul trecut", a spus Szarvadi.
Evolutia pietei, cu un ritm de crestere mai redus comparativ cu anul trecut, a fost explicata printr-un reglaj natural al cererii. In 2007 piata electro IT a urcat la o valoare de 1,27 de miliarde de euro, potrivit datelor Domo, de la circa 900 mil. euro in 2006. Potrivit evolutiei actuale a pietei, valoarea vanzarilor de electronice, electrocasnice si IT&C din 2008 va ajunge la 1,4 mld. euro.
"Exista diferente de consum in cazul EEO (electronice si elemente de birotica - n. red.) intre Romania si alte state. In Ungaria consumul/locuitor este de 338 de euro, iar in Romania de 74 de euro. Sper sa ajungem in 3-4 ani la un consum de 240 de euro/locuitor", a declarat Szarvadi.
Comparativ, piata bulgara de profil, unde retailerul Techomarket detine o cota de 44%, a fost evaluata la 800 de milioane de euro, circa o treime fiind realizata din exporturile catre Albania si republicile iugoslave vecine.
"Dupa acest reglaj vor urma doi ani de vanzari mai mari, iar noi estimam o crestere anuala de 20%. Pana atunci sa vedem insa ce ne vor aduce luna august si trimestrul patru", a completat Szarvadi.
El a declarat ca se asteapta ca romanii ce lucreaza in strainatate sa repete concediile din anii trecuti in care, la intoarcerea in tara, au realizat achizitii im-portante de aparatura electro IT.
Pentru a absorbi din cresterea pietei, Szarvadi a declarat ca grupul Technomarket Domo va continua dezvoltarea retelelor, astfel ca pentru Technomarket vor mai fi inaugurate 3 unitati pana la finalul anului, investitia de amenajare pe metrul patrat pornind de la 150 de euro.
"Pentru amenajarea Technomarket Vitantis am investit aproximativ 600.000 de euro, fara valoarea stocului de produse, care a fost de circa 2 mil. euro", a spus Szarvadi.
Cel de-al treilea magazin Technomarket, cu o suprafata comerciala de 3.500 de metri patrati, inaugurat la inceputul lunii in complexul comercial Vitantis din Bucuresti, a adus inca din prima zi de functionare vanzari de 150.000 de euro. Vanzarile Technomarket Domo in Romania se situeaza intre 700.000 si 1 milion de euro zilnic.
Pe langa dezvoltarea retelei nationale la cel putin 80.000 de metri patrati de suprafata comerciala in 2008, Technomarket Domo pregateste in urmatorul an inaugurarea a 10 magazine Technomarket in Slovacia, dupa ce anterior a fost achizitionata o companie de distributie.
"In Slovacia am vazut potential si este nevoie de big-box-uri, pentru ca nu exista inca acoperire. Cand vom satisface segmentul de buget, va fi timpul si pentru magazine Domo in Slovacia", a spus Szarvadi.
In Bulgaria, unde grupul detine deja 34 de magazine Technomarket se urmareste dezvoltarea prin noi magazine mai mici, ce vor fi deschise sub brandul Domo.
Pe langa dezvoltarea fizica Domo nu exclude achizitia unui jucator mai mic, posibil in retailul online.
"Cu toate ca nu avem un buget dedicat, dispunem de cateva milioane de euro pentru prima faza a unei achizitii, urmand sa cautam finantare pentru a doua treapta", a declarat Szarvadi. In ceea ce priveste piata locala de profil, pentru perioada urmatoare Szarvadi a explicat ca se vor resimti tendinte contradictorii, in functie de segmentele de produse.
Astfel, pentru electrocasnicele albe, care includ aparate frigorifice, aragazuri sau masini de spalat, se va inregistra o stagnare care se datoreaza saturarii pietei, cea mai mare parte a gospodariilor fiind deja utilate.
"In acest segment va fi stagnarea. Anual Domo vinde circa 100.000 de frigidere, mai mult decat masini de spalat, dar pentru prima data clasamentul a fost inversat in primele sase luni", a declarat Szarvadi.
In cazul electocasnicelor mici tendinta observata a fost inversa, la fel ca si in cazul televizoarelor, care au inregistrat vanzari peste medie in ultimele luni datorita campionatului european de fotbal. Datorita apropierii Olimpiadei de vara, care se va desfasura in China, Szarvadi estimeaza ca vor avea loc reduceri de preturi, in special pentru televizoarele LCD cu diagonala mare, insa vanzarile nu vor depasi cifrele din timpul Euro 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO