Companii

Telefonia mobila si detergentii inghit cea mai multa publicitate

28.12.2001, 00:00 21



Companiile din domeniul bunurilor de consum si cele de telefonie mobila sau telefonie cu valoare adaugata raman cei mai mari cheltuitori de publicitate din Romania, valoarea totala a investitiilor in promovare ale acestor firme fiind pe primele 11 luni din 2000 de peste 100 milioane de dolari.

Analistii estimeaza ca anul acesta cheltuielile totale pentru publicitate in Romaniavor fi de peste 350 milioane de dolari. Volumul total brut al pietei de publicitate a crescut de la 27 milioane dolari in 1993 la 325 milioane dolari anul trecut. Pentru 2001 se estimeaza trecerea pragului de 500 milioane de dolari.

Valoarea neta a bugetelor totale de publicitate pentru Romania reprezinta insa cam jumatate din aceste cifre, tinand cont ca discount-urile sunt in medie de circa 50%.

Procter&Gamble cu 29,8 milioane de dolari investitI in publicitate pe primele 11 luni, Unilever cu 25 mil.$, Henkel cu noua mil. $, MobiFon cu 11,2 mil.$ si MobilRom cu 5,7 mil.$ raman in continuare companiile care au cheltuit cei mai multi bani pentru publicitate in 2000.

"Este normal ca topul companiilor care investesc in promovare sa ramana acelasi, mai ales ca firmele respective sunt lideri traditionali in aproape toate tarile", spune Veronica Savanciuc, presedintele companiei Lowe Lintas GCK.

Reprezentantii agentiilor de publicitate cred ca anul viitor, in domeniul publicitatii va exista o explozie a companiilor din domeniul leasingului, asigurarilor si al fondurilor private de pensii.

In plus, o rasturnare a clasamentelor actuale ar putea veni sI din partea ofertantilor de servicii. Industriile care vor aloca sume importante pentru publicitate vor fi cele de echipamente electronice, producatoare de autoturisme, de transport, de alimentatie publica, de media, de servicii financiare, turism.

Analistii sunt de parere ca un rol important urmeaza sa il aiba si firmele de comunicatii, mai ales cele care ofera servicii telefonice cu valoare adaugata.

De exemplu, pe primele 11 luni ale anului numai compania Esotera a cheltuit 25,3 milioane de dolari pentru promovarea serviciilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO