Companii

Tengelmann deschide 20 de magazine discounter in primavara

22.10.2004, 00:00 42

Grupul german Tengelmann va deschide in primavara anului viitor primele 15-20 de magazine ale sale din Romania, in Bucuresti si alte mari orase din tara, anunta Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS). Magazinele de pe piata romaneasca vor fi de tip discounter (cu preturi reduse si un sortiment limitat de produse) si vor fi operate de compania Plus Discount sub brandul Plus.
Grupul german va ajunge in urmatorii cinci ani la 120 de magazine in toate orasele cu peste 40.000 de locuitori din Romania, investitia totala urmand a fi situata la 200 de milioane de euro.
Grupul german detine deja un teren de 138.000 de metri patrati situat in Ploiesti, unde va fi realizat un centru logistic de 17 milioane de euro.
Magazinele Plus vor avea o suprafata de 1.500 metri patrati, din care 1.200 metri patrati pentru vanzare, si vor fi situate pe terenuri de circa 5.000 metri patrati, cu 80-100 locuri de parcare.
Strategia Plus vizeaza comercializarea de produse de baza, atat de marca, cat si sub marca proprie, la preturi reduse. Plus se adreseaza in principal segmentului de consumatori care include persoanele cu venituri medii si mici.
In prezent, pe piata romaneasca exista doua retele de magazine de tip discounter, Profi si XXL Mega Discount!.
Prima retea, detinuta de grupul Louis Delhaize, are aproape 20 de magazine situate in general in zona de vest si centru a tarii. Anul acesta compania a deschis si primele sale magazine in zona sudica a Romaniei, la Ploiesti.
XXL Mega Discount!, detinuta de grupul german Rewe, opereaza in prezent patru magazine.
Cele doua retele au realizat anul trecut cresteri importante ale cifrelor de afaceri, depasind 21 de milioane de euro (Profi) si 41 de milioane de euro (XXL Mega Discount!).
De anul viitor, pe langa cele doua retele din prezent si reteaua Plus vor aparea pe piata romaneasca si alte marci de magazine discounter. Penny Market, o alta marca detinuta de grupul german Rewe, si Minimax, o retea dezvoltata de fostul director al retelei XXL Mega Discount! detin deja, potrivit informatiilor din piata terenuri pe care vor incepe anul viitor constructia mai multor magazine. Ambele companii si-au definitivat sau se afla in stadiul de a-si definitiva depozitele centrale, situate in apropierea Bucurestiului.
Un alt grup german, Lidl & Schwarz, ar putea aduce de anul viitor divizia sa de magazine discounter, Lidl, pe piata romaneasca. Tot in acelasi an va aparea, potrivit datelor din piata, si o alta marca din cadrul grupului, Kaufland. Nu va fi insa vorba de magazine cu o suprafata de mica de 1.00-1.500 de metri patrati, ci de magazine cu o suprafata de vanzare de peste 4.000 de metri patrati.
In general strategia unei retele de magazine de tip discounter vizeaza deschiderea la scurt timp a unui numar cat mai mare de magazine pentru a avea un impact imediat pe piata.
In Europa de Vest, magazinele de tip discounter au reprezentat segmentul cu cea mai mare crestere din ultimii ani, pe fondul perioadei de receiune pe care a traversat-o economia tarilor din zona Euro. Aldi, Lidl si ceilalti retaileri de tip discouter au profitat din plin marindu-ti cotele de piata, o bna parte dintre acestia folosind momentul si pentru o extindere agresiva si in tarile situate in centrul si estul Europei.
Grupul Tengelmann detine circa 7.200 magazine in 15 tari, prin diviziile Plus, OBI, A&P, Kick, Kaiser's Tengelmann, kd si Interfruct.
Lantul Plus a fost infiintat in urma cu 30 de ani si are o cifra de afaceri de 7,1 miliarde euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO