Companii

Tinu Sebesanu: Vor exista cel putin trei proiecte noi sub brand Ramada

Tinu Sebesanu: Vor exista cel putin trei proiecte noi sub brand Ramada

Tinu Sebesanu, CEO Trend Hospitality: Pe putinele autostrazi pe care le avem si pe drumurile nationale sunt doar proprietati controlate local, nestandardizate, care nu pot oferi turistului in tranzit garantia unui concept calitativ unitar.

15.03.2007, 18:01 123

Tinu Sebesanu, directorul executiv al companiei Trend Hospitality, partenerul strategic de dezvoltare al lantului hotelier american Wyndham, care detine brandurile Ramada si Howard Johnson, spune ca investitiile companiei se vor concentra si pe intrarea pe segmentul hotelurilor de doua si trei stele.
"Ramada se dezvolta in continuare. Luna aceasta o sa anuntam un nou oras pentru care negocierile sunt aproape finalizate. Vor fi cel putin inca trei proiecte semnate pana la sfarsitul anului pentru Ramada, in afara de Sibiu. Ele sunt intr-o faza destul de avansata de negociere. In rest, mai avem multe altele in stadiu de proiect", spune Sebesanu.
Lantul Wyndham, fost Cendant, este deja prezent pe piata prin hotelul de cinci stele Howard Johnson Grand Plaza din Capitala, dar si prin brandul Ramada, care va avea pana la sfarsitul anului cinci hoteluri afiliate: Ramada Majestic si Ramda Nord - deja functionale - Ramada Encore, care se afla in constructie, o alta unitate in Baneasa si hotelul Ramada de la Sibiu, o investitie a omului de afaceri Ilie Carabulea.
"Planul cu domnul Carabulea a fost acela de a dezvolta un nou proiect imediat dupa finalizarea celui de la Sibiu. Atata timp cat proprietatile pe care le dezvolta dansul sunt conforme standardelor, vom lucra ca si parteneri", a declarat directorul general al Trend Hospitality.
Omul de afaceri sibian Ilie Carabulea si-a anuntat la sfarsitul lunii ianuarie intentia de a investi in doua unitati hoteliere in Bucuresti, pe care ar dori sa le afilieze lantului Ramada. De asemenea, Carabulea a declarat ca proiectele sale vizeaza, pe termen mediu, si dezvoltarea unor proiecte in Timisoara si Cluj-Napoca, tot sub brand Ramada.
Planurile grupului Cendant pentru Romania vizeaza si introducerea pe piata a lantului de moteluri Super 8, potrivit datelor oferite de Sebesanu, dar si afilierea unor hoteluri la nivelul de trei stele, sub brandul Days Inn sau Days, ambele apartinand grupului american Windham.
"Suntem in faza de analiza pentru Super 8. Noi lucram acum la un concept prin care sa putem aparea cu cat mai multe locatii deodata. Ideal ar fi 20. Nu stiu daca or sa fie atatea, dar pentru a fi profitabili la nivelul motelurilor este nevoie sa intri pe piata cu mai multe structuri deodata", spune managerul Trend Hospitality.
In prezent, compania evalueaza proprietati pe tot teritoriul tarii, care s-ar preta la standardele impuse de lantul american. Cel mai probabil, spune Sebesanu, analiza va fi finalizata in urmatoarele luni, moment in care vor fi facute publice si locatiile motelurilor.
"In general, este vorba de proprietati care au numarul ideal de 50 de camere, care sunt situate in zone cu trafic mare, pe langa orase mari", spune Sebesanu.
Potrivit reprezentantului Trend Hospitality, piata este favorabila pentru acest tip de structuri, atat la nivelul Europei, cat si la nivel local . Super 8 va incepe anul acesta extinderea in Europa, prin lansarea pe piata germana a unui lant de 30 de unitati.
"In ceea ce priveste Romania, pe putinele autostrazi pe care le avem si pe drumurile nationale sunt doar proprietati controlate local, nestandardizate, care nu pot oferi turistului in tranzit garantia unui concept calitativ unitar. Asta incercam noi sa facem: sa venim cu un model standardizat, care sa asigure calitate in toate unitatile sale", explica Sebesanu.
In ceea ce priveste brandurile de trei stele Days sau Days Inn, care se preteaza la proprietati mai mari de 75 de camere, CEO-ul Trend Hospitality spune ca pana la sfarsitul acestui an vor fi semnate contractele pentru primele proiecte.
"Suntem foarte interesati de orasele secundare, pentru ca acum toata lumea se concentreaza pe orasele principale. Mergem unde gasim un partener local care are o proprietate care se preteaza la stilul Days si avem deja cereri destul de multe", spune Tinu Sebesanu.
Dezvoltarea va incepe cu constructia unui Days Inn in Bucuresti, o investitie greenfield care a fost bugetata dupa primele estimari la 3,5-4 mil. euro la un numar de 100 de camere.
"Pentru Days Inn dorim un proiect nou, ca sa evitam constrangerile unei constructii deja existente, ca sa il putem face la standardele la care ni-l dorim. De asmenea, Days Inn de la Bucuresti va fi un centru de training pentru Days", a adaugat Sebesanu.
Trend Hospitality este partener strategic de dezvoltare pentru brandurile Windham, pentru Romania, Bulgaria si Moldova. Compania ofera in acelasi timp consultanta manageriala pentru brandurile francizate catre terti, dar functioneaza si ca dezvoltator pentru unele proiecte din interiorul grupului. Trend Hospitality este parte a grupului Altrom, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO