Companii

Top Brands: Trebuie sa vedem daca criza se va rasfrange si in economia reala

Top Brands: Trebuie sa vedem daca criza se va rasfrange si in economia reala

Top Brands Distribution este contolata de Wael El Ghadban (foto) si de alti doi investitori straini cu cetatenie elvetiana, actionari la Brightlane LLC, care detine 50% din capitalul companiei

28.10.2008, 15:03 60

Al doilea mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata, TBD, ar putea ajunge in acest an la afaceri de peste 335 de milioane de euro, pe fondul volumelor suplimentare aduse de extinderea ariei de acoperire.
"Ne mentinem estimarea de crestere cu 50% a vanzarilor pentru acest an, comparativ cu 2007. Pana in acest moment am depasit chiar previziunile, in sensul ca avem deja o crestere de peste 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut", afirma Wael El Ghadban.
La semestru, avansul afacerilor companiei a fost impulsionat mai ales de cresterea vanzarilor de tigari premium. TBD este distribuitor al produselor Philip Morris si Kraft Foods, avand de la inceputul anului o arie de acoperire pe 18 judete ale tarii, fata de 10 in 2007.
"Dinamica vanzarilor pentru celelalte categorii de produse din portofoliul nostru a pastrat tendinta de crestere usoara, conform estimarilor noastre pentru acest interval (primele sase luni - n. red.)", a mai spus directorul TBD.
Unul dintre proiectele companiei pentru dezvoltarea afacerilor in urmatorii ani este o fabrica de produse lactate in Piatra Neamt, insa planurile de investitii nu au fost inca puse la punct, potrivit reprezentantilor acesteia.
Finalizarea proiectului ar permite distribuitorului sa intre pentru prima data in productie.
"Deocamdata nu putem vorbi decat de mici semnale ale crizei din economia internationala resimtite pe piata pe care activam. Distributia de produse de larg consum este vulnerabila, din moment ce pe aceasta piata se opereaza foarte mult cu credite bancare si asistam deja la o limitare a posibilitatilor de creditare si la o crestere a dobanzilor", mentioneaza El Ghadban.
"Trebuie sa urmarim daca criza se va rasfrange si in economia reala prin diminuarea productiei", completeaza el.
Directorul TBD se asteapta sa vada pe piata romaneasca retrageri de capital strain, diminuarea investitiilor venite de pe pietele externe sau intoarcerea muncitorilor romani din strainatate.
Pana acum, jucatorii din sectorul FMCG (bunuri de larg consum) s-au aratat optimisti in fata schimbarilor aduse in acest an pe piata de catre propagarea crizei financiare internationale, cei mai multi anticipand continuarea cresterii consumului, insa intr-un ritm mai redus.
Top Brands Distribution este detinuta de Wael El Ghadban si de alti doi investitori straini cu cetatenie elvetiana, actionari la Brightlane LLC (care detine 50% din capitalul companiei). Distribuitorul a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 750 milioane de lei (224,7 mil. euro) si o pierdere financiara de 4,1 mil. lei (1,2 mil. euro).
Singurii furnizori ai TBD sunt companiile multinationale Philip Morris si Kraft Foods, insa distribuitorul vizeaza si incheierea de noi parteneriate, in viitor. Colaborarea cu producatorul de tigari dateaza de la infiintarea TBD in anul 1998, in timp ce Kraft Foods Romania a intrat pe lista furnizorilor companiei in 2003.
Printre planurile TBD se numara si constructia unui al doilea centru logistic in Capitala, pe centura orasului, care va furniza servicii integrate de logistica. In anul 2006, distribuitorul a finalizat o investitie de 6 mil. euro pentru constructia TBD Logistic Center, primul sau centru logistic care deserveste o parte din Capitala si judetul Ilfov. In aceeasi locatie se afla si sediul administrativ al distribuitorului.
Cele mai mari 10 companii specializate in distributia bunurilor de larg consum din Romania au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de aproximativ doua miliarde de euro, raportand un ritm mediu de crestere a vanzarilor in lei de circa 20% fata de 2006, potrivit datelor centralizate de ZF.
O rata aproape identica de crestere in valoare, de 19,5%, a fost estimata de compania de cercetare de piata MEMRB Retail Tracking Services pentru intregul sector al bunurilor de larg consum, in acelasi interval.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO