Companii

TRANSPORTURILE în 2022. Volumele de mărfuri pe şosele au crescut, pe calea ferată trenurile au circulat tot cu 15-17 km la oră, iar în portul Constanţa s-au înregistrat blocaje

TRANSPORTURILE în 2022. Volumele de mărfuri pe şosele...

Autor: Mirabela Tiron

22.12.2022, 19:30 295

Transporturile rămân singurul sector din economie, în afară de cel de IT, care au o balanţă pe excedent, această ramură fiind de altfel şi cel mai mare contribuitor la balanţa pozitivă a serviciilor. Cele mai recente date arată că în ianuarie-octombrie anul acesta balanţa din transporturi a înregistrat un plus de aproape 4,5 miliarde de euro. Altfel spus, ramura de transporturi a contribuit cu aproape jumătate (45%) la excedentul balanţei serviciilor.

Dacă România ar fi intrat în Schengen, contribuţia acestui sector ar fi fost mult mai mare, în condiţiile în care camioanele de marfă nu ar mai fi pierdut zeci de ore la cozile din vămi. La un voiaj de 4-5 zile un camion pierde o zi, adică un program de o zi, din cauza statului în vamă, unde un camion aşteaptă şi 9 ore.

Sistemul feroviar continuă să se confrunte cu provocări multiple. Alocăm un euro investiţii pentru transportul feroviar şi 10 euro în rutier, potrivit oficialilor din domeniul feroviar. România a modernizat mai puţin de 700 km din cei peste 10.000 km de cale ferată pe fonduri europene în ultimii 30 de ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO