Companii

Un business care castiga din jocurile copiilor si consumatia parintilor

Un business care castiga din jocurile copiilor si consumatia parintilor
02.10.2006, 15:14 240

"Serviciile de orice fel destinate copiilor si parintilor acestora sunt minunate, dar lipsesc aproape cu desavarsire in Romania, astfel incat demararea oricarei activitati in domeniul acesta este o decizie pe care nu o poti lua decat cu foarte mult entuziasm", povesteste Cristina Nedescu despre cum i-a venit ideea deschiderii afacerii sale - Booboo Jungle Party din Capitala.
Transpunerea acestei idei in practica a durat aproape un an. Desi multi s-ar gandi ca amenajarea unui spatiu tine doar de bun-gust si de alegerea unui arhitect, Nedescu spune ca aceasta inseamna ceva mai mult: "Cel mai elocvent exemplu este legat de sistemele de ventilare a aerului si de racire". Asta deoarece la Booboo Jungle Party anumite incaperi au presiuni diferite ale aerului, astfel incat sa nu poata intra fumul de la sectiunea de fumatori a cafenelei la cea de nefumatori sau in spatiile destinate copiilor.
Toate aceste investitii legate de spatiul propriu-zis, amenajarea, renovarea, utilajele de bucatarie, mobilierul pentru bar si cafenea, decoratiunile, s-au situat intre 100.000 si 110.000 de euro. Pe langa asta, jocurile pentru copii, atat cel pentru copiii intre 1-3 ani, cat si cel pentru copiii intre 4-12 ani, si amenajarea spatiilor de joaca si salilor de petrecere au urcat investitia initiala in jurul sumei de 200.000 de euro.
In functie de zona de servicii dorite, tarifele practicate la BooBoo Jungle Party difera. Astfel, taxa de intrare este de 20 de lei (5,70 euro) in timpul saptamanii si de 25 de lei (7,13 euro) in weekend pentru fiecare copil. "In aceasta taxa intra un suc rauch pentru copil si de asemenea o surpriza la plecare (in cele mai multe cazuri un ou de ciocolata Kinder)", spune Nedescu.
Totodata, BooBoo Jungle Party ofera si servicii conexe atat pentru copii, cat si pentru parinti. Pentru copii, se organizeaza "petreceri in care cei mici trebuie sa se simta in al noualea cer". Pentru asta, echipa BooBoo Jungle Party pune la dispozitie animatori, mancare, dulciuri, jocuri si surprize menite a-i bucura pe cei mici. In functie de buget, fiecare parinte poate opta pentru varianta clasica sau de lux.
Petrecerile clasice dureaza trei ore si includ sala de petreceri, invitatiile, coifurile, suflatorile, un cadou surpriza pentru sarbatorit, doua cutii de suc Bravo si un fel principal de mancare la alegere. Acestea se ridica la pretul de 40 de lei (11,41 euro) de copil in timpul saptamanii si 45 de lei (12,83 euro) de copil in weekend.
Petrecerile de lux implica si baloane, tun de confetti, muzica si efecte speciale, doua cutii de suc, popcorn, invitatii, coifuri, suflatori si un fel principal de mancare. La petrecerile de lux atat sarbatoritul, cat si invitatii se vor putea bucura de cadouri oferite de maimuta BooBoo. Acest tip de petrecere costa 57 de lei (16,26 euro) de copil in timpul saptamanii, si 62 de lei (17,68 euro) de copil in weekend.
La ambele petreceri parintii pot opta si pentru sampania Robby Bubble, la pretul de 15 lei (4,27 euro), tun de confetti pentru 30 de lei (8,55 euro) si tort de diverse sortimente pentru 36 de lei/ kilogram (10,27 euro). Ca animatori, parintii pot alege intre clovnii Bombonica, Servetel sau Dodo, ce ofera copiilor un program personalizat in functie de varsta: face painting, modelaj de baloane, jocuri si concursuri distractive, confetti si surprize. Aceasta optiune mai necesita o investitie din partea parintilor de 200 de lei/ ora sau 250 de lei/ o ora jumatate de animator. Pretul unei petreceri de lux complete poate urca pana la 2.000 de lei (565 de euro).
"Petrecerile corporate legate de sarbatorile anuale de 1 Iunie sau de Craciun, sunt deja de notorietate intre serviciile oferite de noi. Atat bancile, cat si companiile de publicitate aleg locatia noastra pentru a organiza astfel de petreceri", spune Nedescu.
Serviciile BooBoo Jungle Party au ca public tinta familiile cu venituri medii si mari. "Asta si pentru ca am observat pe pielea noastra ca serviciile oferite acestui tip de consumatori lasa foarte mult de dorit. De aceea am hotarat sa ne pozitionam strategia investitionala pe segmentul premium", a adaugat Nedescu.
Dar acesta presupune si multe cheltuieli. Costurile lunare implica pretul chiriei, serviciile, plata personalului si se situeaza la circa 12.000 de euro pe luna.
Deschis doar de un an, BooBoo Jungle Party nu a reusit inca sa atinga pragul de profit, insa Nedescu se declara multumita ca afacerea se deruleaza conform strategiei initiale si nu este pe pierdere.
"Aceasta afacere se bazeaza foarte mult pe recomandarile celor care au apelat la aceste servicii, precum si ale clientilor multumiti care revin. De aceea suntem foarte optimisti cu privire la cresterea cifrei de afaceri, cat si a numarului de copii care ne trec pragul", a mai spus managerul.
Publicul roman este foarte receptiv la acest tip de servicii, lucrul acesta fiind demonstrat si de faptul ca in lunile cele mai ocupate, la BooBoo Jungle Party numarul lunar de clienti platitori se situeaza intre 1.000-15.00, plus alti 1.000 la petrecerile organizate.
"Multi dintre romani asteptau un astfel de loc de joaca, in care ei sa poata veni sa manance sau sa-si savureze cafeaua impreuna cu prietenii, iar copiii sa fie pe mainile supraveghetoarelor", mai adauga Nedescu.
Pentru parinti s-a deschis in cadrul BooBoo Jungle Party o cafenea cu sectiuni pentru fumatori si pentru nefumatori si un restaurant cu bucatarie proprie.
"Ca planuri pe termen scurt nu avem decat marirea numarului de clienti, iar pe termen mediu si lung avem un program de extindere care vizeaza ca in 5 ani sa avem 15 locatii in Romania", spune Nedescu.
Inceputa cu cinci angajati ce au ajuns acum sefi de tura sau sefi de departamente, afacerea BooBoo Jungle Party a ajuns acum la 14 angajati, din care 6 supraveghetoare pentru copii.
"Suntem, din cunostintele noastre, singurul spatiu de joaca din Bucuresti care are amenajate spatii diferite pentru categorii de varste diferite", spune Nedescu. In spatiul de joaca destinat copiilor intre 1 si 3 ani, exista permanent o supraveghetoare, iar pentru cel destinat copiilor intre 4 si 12 ani, care este si mult mai mare, exista permanent doua supraveghetoare. Si spatiile pentru petreceri sunt diferite in funtie de varsta copiilor, acestea fiind decorate fie cu motive din jungla, pentru cei mai mici, fie ca o discoteca pentru cei mari.
Din cauza faptului ca in Romania acest sector de afaceri nu a fost decat putin, sau deloc dezvoltat, a luat nastere si Kids' Planet.
"In strainatate locurile de joaca pentru copii sunt foarte populare, astfel ca ne-am decis sa ne axam pe dezvoltarea acestui segment, sa le oferim copiilor si familiilor un mod sigur si creativ de a-si petrece timpul liber", a declarat Evi Sotiriadou, vicepresedintele Kids' Planet.
Infiintat in 2003, primul loc de joaca Kids' Planet inregistreaza o cifra de afaceri de circa 240.000 de euro pe an.
"Anul 2005 este primul an in care nu am sesizat o crestere a acestei cifre, din cauza maturitatii afacerii si a faptului ca spatiul nu poate suporta mai multe activitati (pentru o petrecere aici facandu-se rezervari cu doua luni in avans)", spune Sotiriadou. Din cauza acestui lucru s-a simtit si nevoia deschiderii unui nou loc de joaca, in 2005.
"Ne-am dat seama ca mai putina aglomeratie duce totodata si la multumirea clientilor nostri", a adaugat ea. Ca planuri de viitor, Sotiriadou doreste dezvoltarea si extinderea afacerii prin franciza.
Si pentru deschiderea acestui loc de joaca a fost nevoie de o investitie de peste 150.000 de euro, in echipamentele de joaca, mobila pentru cafenea, echipamentul de bucatarie, mobila de birou si publicitate. Cea mai dificila parte sunt insa, dupa parerea lui Sotiriadou, problemele legate de real estate si de acte.
Alte investitii au fost facute si pe parcurs. "Am imbunatatit sistemele de ventilatie si aerul conditionat. Am extins spatiul de joaca pentru copii. Si mai ales a trebuit sa ne imbunatatim serviciile oferite, in fiecare an", spune Sotiriadou. S-au facut investitii atat in jocuri, video- proiectoare, play stations si alte jucarii.
Desi Kids' Planet se adreseaza tuturor, "avem solutii pentru fiecare buzunar. De aceea avem o taxa atat de mica in diminetile din timpul saptamanii. Orice copil ar trebui sa aiba posibilitatea sa se bucure de serviciile oferite de noi", a adaugat Sotiriadou, cei care vin aici sunt in general oameni cu venituri medii si mari.
Pe luna, la Kids' Planet platesc intrarea 900 de copii, cu varste intre 1 si 10 ani, si participa la petrecerile organizate alti 1.200 de copii.
Intrarea, intre orele 10 si 14, in timpul saptamanii, costa 8 lei (2,30 euro) de copil. Cele mai scumpe servicii Kids' Planet sunt cele legate de organizarea petrecerilor. In timpul saptamanii costa 30 de lei (8,54 euro) de copil, iar in weekend 36 de lei (10,27 euro) de copil. Tinand cont de numarul de invitati, pretul unei petreceri all inclusive (toate serviciile incluse) poate ajunge la 40 de lei (11,41 euro) de copil si la 30 de lei (8,54 euro) pentru adulti. Pe langa serviciile oferite, parintii pot opta si pentru un clown ce ridica suma acestei petreceri cu 220 de lei.
"Chiar daca noi organizam in medie 80 de petreceri pe luna, pentru clientii nostri este singura petrecere din an, asa ca incercam sa le oferim conditii cat mai placute si respect", adauga Sotiriadou.
"In 2003, cand am deschis Kids' Planet, acest tip de activitate inca nu aparuse in Romania", povesteste Sotiriadou.
"Din fericire, publicul roman a fost foarte deschis. Serviciile noastre au primit comentarii entuziaste inca de la inceput", a adaugat ea. S-a schimbat insa mult mentalitatea parintilor, care acum au mai multa incredere sa-si lase copiii la locul de joaca fara a-i supraveghea personal.
La Kids' Planet parintii beneficiaza de un sistem de monitorizare permanenta a copiilor, de reviste, de jocuri gratuite, televizoare, pentru a se putea relaxa si ei odata cu acestia. Copiii sunt supravegheati in permanenta de supraveghetoarele Kids' Planet. "Pentru cateva ore, parintii pot chiar sa lase copiii la locul de joaca pentru a-si rezolva problemele personale", spune Evi Sotiriadou.


Afacerea de la zero
investitia initiala se situeaza intre 100.000 si 200.000 de euro si este orientata catre amenajarea spatiilor de joaca pentru copii si pentru petreceri, mobilier pentru bar si cafenea, decoratiuni
este esential sa investiti in sisteme de ventilare a aerului si de racire pentru ca fumul de la sectiunea de fumatori a cefenelei sa nu poata intra in spatiile destinate copiilor
taxa de intrare pentru copii este de 20 lei (5,70 euro) in timpul saptamanii si 25 de lei (7,13 euro) in weekend
o petrecere clasica pentru copii variaza intre 40 de lei (11,4 euro) si 45 de lei (12,8 euro) de copil si include inchirierea salii de petrecere, invitatiile, coifurile, suflatorile, un cadou surpriza pentru sarbatorit, doua cutii de suc si un fel principal de mancare la alegere
o petrecere de lux costa intre 57 de lei (16,26 euro) si 62 de lei (17,68 euro) de copil si include: petrecere clasica plus baloane, tun de confetti, muzica si efecte speciale, popcorn, cadouri atat pentru sarbatorit, cat si pentru invitati
programul personalizat costa intre 200 de lei/ora si 250 de lei/ora si include face painting, modelaj de baloane, jocuri si concursuri
locul de joaca garanteaza intre 1.000 si 1.500 de clienti pe luna, pe langa alti 1.000 de clienti platitori la petreceri
cifra de afaceri a companiei variaza intre 200.000 si 250.000 de euro pe an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO