Companii

Un milion de euro din mustar si sosuri unguresti

02.06.2004, 00:00 132



Compania Univer Product Romania din Baia Mare, filiala a firmei ungare Univer care produce si comercializeaza condimente si sosuri, estimeaza pentru acest an obtinerea unei cifre de afaceri de 45 mld. lei (peste un milion de euro) in crestere (in lei) cu aproape 60% fata de anul trecut.



Aceasta evolutie va fi determinata de extinderea distributiei la nivel national care va fi insotita si de cresterea productiei.



"Sunt optimist in ceea ce priveste cifra de afaceri, avand in vedere ca suntem intr-o dezvoltare foarte dinamica. Rezultatele financiare de pana acum, inclusiv profitul net de 376 mil. lei din 2003, le-am obtinut fara sa valorificam potentialul urias al pietei condimentelor din Romania. Pana in 2002 am fost prezenti mai mult in Transilvania, dar de anul trecut am inceput sa ne extindem si in alte parti ale tarii si vom continua aceasta politica", a declarat Zoltan OlA!h, directorul general al Univer.



Univer Product Romania importa, ambaleaza si comercializeaza toata gama de produse a firmei-mama din Ungaria, pornind de la mustar si terminand cu hreanul. In plus fata de oferta companiei mama, firma din Romania produce ketchup iute si sos de usturoi. "Sosul de usturoi si sosul remoulade le-am lansat pe piata in urma cu o luna, dupa ce s-au facut prospecte de piata si s-a constatat ca aceste produse - alaturi de ketchup-ul iute- sunt cerute in Romania. S-ar putea ca pe viitor sa comercializam aceste produse si in Ungaria", a adaugat directorul general al firmei Univer Product Romania.



Produsele Univer Ungaria sunt prezente pe piata romaneasca inca din 1992. La inceput a fost vorba despre o mica afacere a baimareanului Katona NA!ndor, dar business-ul s-a dezvoltat de la un an la altul, befeciind si de investitii de peste 600.000 de euro din partea firmei mama.



Pe anumite segmente, Univer se bate pe piata romaneasca cu produse precum Bunica, Tomi, Knorr si Koch, dar are in portofoliu si produse unicat: pasta de ardei, crema guias si hreanul cu maioneza, care fac parte din clasa "premium", destinate unui segment restrans de consumatori.



Pentru restul cumparatorilor, Univer are o strategie aparte. "La nivelul de trai din Romania, preturile sunt importante. Incercam sa scoatem pe piata si produse ieftine pentru majoritatea populatiei, prin folosirea unor ambalaje ieftine", spune Zoltan OlA!h. De altfel, cel mai bine vandut produs Univer in Romania este mustarul ambalat in pahar de plastic de 190 gr.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO