Companii

Un roman, 30 euro pe an pentru produse de ingrijire

11.03.2008, 20:50 31

Un consumator roman cheltuieste in medie 30 de euro anual, adica 2,5 euro lunar pentru achizitionarea de produse de ingrijire personala (sapun, gel de dus, creme, sampon, balsam de par, produse de hairstyle, produse pentru barbierit), potrivit unui studiu al Euromonitor, citat de compania Safilar, care importa brandul Ambipur.
Consumul de produse de ingrijire personala este foarte redus in Romania in comparatie cu alte tari din Eropa Centrala si de Est. Spre comparatie, ungurii si polonezii aloca produselor de ingrijire personala un buget de peste doua ori mai mare, de 70 de euro si respectiv 71 de euro anual.
Daca ne raportam la Franta, decalajul este si mai mare, consumul fiind de aproape sapte ori mai mare fata de cel din Romania.
Anul trecut piata produselor cosmetice a fost evaluata la 720 de milioane de euro, pentru 2008 fiind prevazuta o crestere de 10% a acesteia.
Ritmul crescut de dezvoltare al pietei produselor de ingrijire personala ii determina insa pe jucatorii de talie internationala sa priveasca Romania ca pe o piata atractiva, multi dintre ei intrand deja cu branduri importante.
Producatorul italian Fairness a incheiat un parteneriat cu compania importatoare Safilar, prin care cel din urma va distribui la nivel local brandul Genera, atat in magazinele de tip hipermarket si supermarket, cat si in locatiile din comertul traditional.
Pe langa acesta, Safilar, care ruleaza afaceri anuale de
13 mil. euro, importa si distribuie branduri ca Ambi Pur, Kiwi, Sensitive sau Humydry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO