Companii

Un sfert din vanzarile Ozone, din suplimente nutritive

20.06.2005, 18:49 15

Producatorul de medicamente britanic Ozone Laboratories a obtinut o cifra de afaceri de aproximativ 4,5 milioane de euro la finalul primelor trei luni ale anului, in linie cu planurile pentru 2005 ale companiei pentru piata romaneasca.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 11,5 milioane de euro anul trecut, previziunile pentru anul acesta indicand vanzari totale de 28 de milioane de euro.

Piata suplimentelor nutritive reprezinta una din prioritatile companiei pentru anul in curs. "Ozone Laboratories isi propune o crestere a ponderii cifrei de afaceri pe acest segment de la 17% in 2004 la 25% in 2005. Piata vitaminelor este in crestere, deoarece consumatorii devin din ce in ce mai constienti de beneficiile acestor suplimente nutritive. Pacientii incep sa se orienteze mai mult spre tratamente de prevenire si remedii naturiste", a apreciat Dan Schiopu, directorul general al Ozone Romania.

Investitiile planificate de companie pentru 2005 se ridica la peste 5,2 milioane euro. Din aceasta suma, peste 3 milioane de euro vor fi investiti in dezvoltarea portofoliului de produse si inregistrarea acestora pe piata din Romania si pe alte sase piete din Europa Centrala si de Est. In urmatorii ani, Ozone preconizeaza ca 35% din produsele fabricate de Fabiol si Mark International vor fi destinate exportului catre Rusia, Ucraina, Bulgaria, Polonia, Cehia si Slovacia, dupa finalizarea procedurilor de inregistrare pe aceste piete.

Planul de investitii al companiei prevede si finalizarea unui centru propriu de bioechivalenta, care ar permite Ozone sa lanseze pe piata generice (medicamente fara patent) intr-un timp relativ mai scurt. Prin internalizarea serviciilor de studii de bioechivalenta, compania urmareste eficientizarea procesului de lansare de produse noi pe piata, care poate dura uneori pana la 24 de luni.

Compania intentioneaza sa isi extinda prezenta si pe alte segmente ale pietei farmaceutice romanesti. "Gama de antibiotice, gama de produse pentru gastroenterologie, gama de produse pentru sistemul cardiovascular, gama de suplimente nutritive si gama de analgezice se vor diversifica, ajungandu-se la un portofoliu de aproximativ 130 de produse", a mai spus Schiopu.

La inceputul anului, directorul Ozone declara ca se afla in tratative cu trei producatori romani de generice, pentru eventualitatea unei achizitii, pentru care a alocat un buget de aproximativ 5 milioane de euro.

Ozone produce medicamentele de pe piata romaneasca in cadrul celor doi parteneri ai companiei, Mark International din Iasi si Fabiol Bucuresti, afaceri dezvoltate de antreprenori autohtoni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO