Companii

Vânzările către lanţurile de bricolaj au ridicat businessul Den Braven

20.07.2010, 23:32 22

Den Braven România, subsidiara locală a grupului olandez DenBraven, a înregistrat în primul semestru o creştere a cifrei deafaceri de 40%, până la 16,3 milioane de euro, datorită dublăriiexporturilor şi a vânzărilor către magazinele de bricolaj.

Din cauza reducerii puternice a investiţiilor în proiecte maridin domeniile rezidenţial, industrial sau comercial, lucrările derenovări au salvat consumul de materiale de construcţii în primulsemestru.

"Creşterea vânzărilor din cadrul marilor reţele de magazinespecializate a fost influenţată de lipsa din acest an a proiectelormari din construcţii, care în trecut determinau firmele să cumperecantităţi mari pe stoc, pentru care obţineau discounturiconsiderabile. În prezent, deoarece majoritatea lucrărilor suntmici, foarte multe firme de montaj preferă să cumpere direct de laraft cantităţi mai reduse de materiale, pentru a nu-şi blocafondurile", a declarat Adrian State, directorul general al DenBraven România.

80% din vânzările companiei pe piaţa locală s-au adresatlucrărilor de renovare, care au majorat în primul semestru cu 25%volumul vânzărilor de spume poliuretanice, principalul produs alDen Braven România.

Excluzând exporturile de 6,9 mil. euro, pe piaţa localăvânzările companiei au crescut în primul semestru cu 7% comparativcu perioada similară din 2009, până la 7,5 milioane de euro.

"Faptul că se cumpără materiale de construcţii în România,într-o piaţă care traversează momente extrem de dificile, nu poatefi decât un semnal pozitiv pentru acest sector, iar rezultateleobţinute ne îndreptăţesc să credem că vom atinge creşterea de10-15% bugetată pentru acest an. O tendinţă importantă remarcată înultimele luni este preocuparea din ce în ce mai intensă a românilorde a-şi termoizola propriile locuinţe în perspectiva unei iernicare va solicita costuri energetice mai mari decât în alţi ani", amai spus Adrian State, directorul general al Den BravenRomânia.

Vânzările totale ale Den Braven România, singurul producătorlocal de spume poliuretanice, au atins în 2009 un nivel de 30,8mil. euro, valoare care include şi rezultatele filialei dinRepublica Moldova, în scădere cu 8% faţă de 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO