Companii

Vanzarile de flote au adus peste 40 mil. euro importatorului Fiat. Statul a fost cel mai mare client

29.01.2009, 17:44 64

AutoItalia, importatorul marcilor grupului Fiat pe piata locala, a incasat anul trecut 42 mil. euro din vanzarea de flote auto, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul numarul de aproape 3.000 de masini vandute catre companii si un pret mediu de 18.000 de euro in cazul vehiculelor comerciale si 11.000 de euro in cazul autoturismelor.

Potrivit oficialilor AutoItalia, 25% din totalul celor 5.778 de vehicule comerciale livrate anul trecut au fost reprezentate de flote, in timp ce in cazul autoturismelor Fiat ponderea a fost de 15% din total, adica 1.510 masini.
Cele mai cautate modele Fiat atunci cand a venit vorba de flote au fost vehiculele comerciale Ducato, Doblo, dar si Punto Van, toate fiind echipate numai cu motorizari diesel. Potrivit informatiilor furnizate de importator, cel mai mare client al AutoItalia pe segmentul flotelor a fost statul roman.
Astfel, Ministerul Educatiei si cel al Sanatatii au achizitionat in 2008 peste 700 de unitati, care au fost achitate cash, in timp ce ENEL, grupul energetic italian care detine o cota de piata de 30% pe segmentul de distributie de energie electrica din Romania, a achizitionat 300 de masini prin leasing operational. Cel de-al treilea client de Flote Fiat este compania de curierat ROCurier cu 30 de unitati achizitionate in leasing operational.
Reprezentantii AutoItalia au inclus la capitolul vanzari de flote auto, la solicitare ZF, toate contractele in care acelasi proprietar a achizitionat mai mult de doua masini.
AutoItalia a comercializat anul trecut 16.260 de autovehicule, nivel similar cu cel din 2007, potrivit statisticilor companiei.
Astfel, valoarea vanzarilor se ridica la 240 mil. euro in 2008, potrivit estimarilor ZF, nivel similar cu cel raportat in 2007.
Cea mai bine vanduta marca din cadrul grupului s-a mentinut Fiat, cu 15.848 de unitati, in crestere cu 1% comparativ cu anul anterior. Cel mai ridicat avans l-a inregistrat marca de lux Maserati, care in 2008 si-a dublat vanzarile la 41 de unitati, valoarea masinilor comercializate depasind cifra de 4,5 milioane de euro. Cea mai mare scadere a fost inregistrata de SsangYong, producatorul coreean de SUV-uri, de aproape 50%, la 154 de unitati. La nivelul vanzarilor de autoturisme Fiat, acestea au atins un nivel de 10.070 de unitati, ceea ce a permis ocuparea locului sapte in clasamentul marcilor de import, in urcare cu doua locuri fata de 2007. Cel mai vandut model Fiat a fost sedanul Linea, cu 1.689 de unitati, urmat de Grande Punto cu 1.620 de masini si Doblo Panorama cu 1.521 de modele.
AutoItalia va finaliza in 2009 o serie de investitii, prima urmand a fi un nou centru integrat in partea de est a Capitalei, in urma unei investitii de peste 4 mil. euro, urmand ca pe parcursul anului sa fie inaugurate patru noi locatii in tara si zece centre auto in care vor fi relocate showroomuri deja existente.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO