Companii

Vânzările de spirtoase resimt creşterea accizei şi lipsa încrederii în economie: minus 5% în 2013

Vânzările de spirtoase resimt creşterea accizei şi...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

25.11.2013, 00:05 65
Consumul de băuturi spirtoase ar putea reveni anul acesta pe minus, din cauza creşterii accizei la alcool care a adus o mărire a preţu­rilor pe anumite categorii de băuturi, dar şi din cauza neîncrederii populaţiei în economie.
 
Astfel, consumul de băuturi spirtoase ar putea să ajungă în 2013 la un nivel de 158 mil. litri, cu 5% mai puţin decât volumul înregistrat anul trecut de 166 mil. litri, conform unei ana­lize, ZF pe baza datelor companiei de cer­cetare de piaţă IWSR.
 
„S-ar putea ca din cauza creşterii accizei consumul să fie afectat, deşi există sto­curi pe piaţă. Dar cred că nu va fi o scă­dere mare, de maximum 5% faţă de anul trecut“, a declarat Florin Rădu­les­cu, directorul general al producătorului de băuturi spirtoase Prodal ’94 şi preşe­dintele asociaţiei Spirits România. Din asociaţie fac parte unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţă: producătorii Diageo, Prodal ’94, Alexandrion, Prodvinalco şi importatorii Pernod Ricard România, BDG Import şi Cristalex.
 
Produsele ieftine, cele mai afectate
 
Conform unei analize făcute de preşedintele Spirits România, preţul mediu al unei sticle de băuturi spirtoase este format în proporţie de 39% din acciza la alcool, 19% din TVA, 3% din alte taxe, salarii, 2% este costul finanţării, iar restul 37% reprezintă conţinutul, marketingul, ambalajul şi marja producătorului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO