Companii

Vânzările Heineken au luat-o la vale, „conduse” de vremea nefavorabilă şi creşterea competiţiei

Vânzările Heineken au luat-o la vale, „conduse” de...

Autor: Luiza Chiroiu

21.08.2014, 00:00 477
Heineken, al treilea mare producător de bere la nivel mondial, a înregistrat vânzări în scădere în Europa Centrală şi de Est în prima jumătate a anului, din cauza vremii nefavorabile şi a situaţiei economice dificile, România aflându-se printre pieţele pe care grupul olandez a avut scăderi. Volumul vânzărilor de bere ale Heineken în regiune a scăzut cu 4,2% în primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, faţă de 23,7 milioane de hectolitri în primele şase luni ale anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei. Cu toate acestea, la nivel global, vânzările Heineken au urcat cu 3,1%, datorită creşterilor din Franţa, Olanda, Spania, Brazilia, SUA şi Nigeria.
 
Vânzările în România au coborât pe fondul consumului mai mic de bere la nivel naţional, al creşterii competitivităţii de pe piaţă şi al vremii nefavorabile din al doilea trimestru. Veniturile Heineken în Europa Centrală şi de Est au scăzut, în bază organică, cu 2,3% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 1,52 miliarde euro la 1,42 miliarde de euro. Heineken anticipează o stagnare a profitului net în cea de-a doua jumătate a anului, pe fondul situaţiei economice din Europa. În primul semestru, profitul net al companiei olandeze, la nivel global, a scăzut de la 639 de milioane de euro la 631 de milioane de euro. 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO