Companii

Vanzarile SAB au scazut cu un procent

01.08.2001, 00:00 14



Compania producatoare de bere South African Breweries Plc (SAB) a anuntat ca vanzarile din perioada aprilie-iunie, reprezentand primul trimestru al anului fiscal 2001, au scazut cu un procent fata de nivelul raportat in perioada corespunzatoare a anului trecut, transmite Reuters.

La sfarsitul lunii mai, directorul executiv al companiei, Graham Mackay, a indicat scaderea cu 4,9% in anul fiscal incheiat in luna martie a pietei berii din Africa de Sud, unde SAB detine o cota de piata de 98%, ca urmare a reorientarii consumatorilor catre cheltuieli in diferite alte sectoare, precum si a popularitatii in crestere a vinului alb.

Oficialul companiei a remarcat, insa, o redresare a acestei situatii in perioada ianuarie-martie, cand volumul de bere comercializat de SAB s-a mentinut la nivelul consemnat cu un an in urma. Mackay a adaugat, de asemenea, ca unele piete africane, printre care Botswana, Tanzania si Mozambic, au avut un inceput de an pozitiv.

Cele sapte fabrici de imbuteliere de bere detinute de SAB in Africa de Sud au o productie anuala de 25 de milioane de hectolitri, portofoliul companiei incluzand 16 marci de bere, printre care Castle Lager, Carling Black Label, Hansa Pilsener si Lion Lager.

De asemenea, berea Amstel, imbuteliata si comercializata de SAB in Africa de Sud in baza unei licente obtinute de la Heineken, este lider pe piata berii din regiune.

In Europa de Est, vanzarile de bere ale producatorului sud-african au fost, la randul lor, usor mai scazute decat estimarile initiale, ca urmare a temperaturilor relativ mici pentru aceasta perioada a anului, insa SAB preconizeaza sa obtina rezultate financiare solide in aceasta regiune.

SABI Europe reuneste activitatile producatorului de bere din Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia, Rusia si Cehia. In Polonia, SABI Europe controleaza, impreuna cu Euro Agro Centrum, doua centre de imbuteliere de bere, cu o capacitate de productie de peste sapte milioane de hectolitri/an. Anul trecut, consumul de bere din aceasta tara se situa la circa 60 de litri/cap de locuitor.

In Romania, SABI Europe este prezenta prin marca Ursus, care detine si opereaza trei fabrici de bere. Ursus detine o cota de piata de 16%, iar compania estimeaza o rata anuala de crestere a pietei berii din Romania de aproximativ zece procente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO