Companii

Vanzarile Seat si Volkswagen au franat evolutia importatorului Porsche Romania

Vanzarile Seat si Volkswagen au franat evolutia importatorului Porsche Romania
15.04.2008, 14:58 40

Vanzarile Porsche Romania, reprezentantul pe piata locala al marcilor grupului VW-Audi si al Porsche, au urcat in primul trimestru al acestui an cu 9,2%, la 13.470 de autovehicule, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
In aceeasi perioada a anului trecut cresterea vanzarilor celui mai mare importator a fost de aproape 50%, in timp ce in intreg anul 2007 vanzarile companiei s-au apreciat cu peste 35%, la 58.790 de unitati, cu mai mult de 10.000 de masini peste targetul initial. Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Brent Valmar, directorul executiv al Porsche Romania, in 2008 vanzarile companiei se vor aprecia cu doar 5%.
Cea mai vanduta marca a grupului a fost Skoda, care a mai ocupat si pozitia de cea mai vanduta marca de import, cu 6.147 de unitati, in crestere cu peste 16% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Volkswagen, desi ocupa pozitia a doua in topul celor mai bine vandute marci de import, a inregistrat o scadere de 1% a vanzarilor de autoturisme, in timp ce daca se iau in calcul si utilitarele, vanzarile s-au apreciat cu numai 5%, la 5.792 de unitati. Seat a inregistrat de asemenea o scadere a vanzarilor de 8,3%, la 823 de unitati, in conditiile in care targetul pe 2008 este de 5.500 de unitati, in crestere cu 11% fata de anul trecut.
Audi, marca premium a concernului, a inregistrat o crestere de 14% a vanzarilor, la 678 de unitati, in timp ce Porsche a comercializat pe piata locala 30 de masini, cu 20% peste nivelul de anul trecut.

Skoda, principalul factor de creStere a celui mai mare importator auto
Audi are fixat pentru acest an un target de 2.900 de unitati, in contextul in care a vandut anul trecut 2.574 de automobile. Mercedes are un target de 3.300 de unitati.
Skoda, care a fost in 2007 cel de-al treilea brand de import auto, dupa Renault si Volkswagen, cu vanzari de aproape 23.200 de unitati, are in acest an un target de 30.000 de autovehicule. Acest prag a fost depasit in 2007 numai de catre importatorul marcii franceze Renault.
Seat a inregistrat cea mai accentuata scadere, de peste 8%, in conditiile in care targetul de 5.500 de unitati presupune o crestere de 11% a vanzarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO