Companii

Vincon Vrancea: Ne facem lectiile pentru aderarea la UE

23.02.2005, 00:00 27

Producatorul de vinuri si bauturi spirtoase Vincon Vrancea, unul dintre cei trei mari jucatori din piata de profil, a avut vanzari anul trecut de 23 de milioane de dolari (20,5 mil. euro) in crestere cu 30% fata de 2003 pe fondul consolidarii brandurilor companiei.



"Conform studiilor MEMRB (companie de cercetari de piata -n.red.) de la sfarsitul anului trecut, comparativ cu aceeasi perioada din 2003 Vincon a inregistrat cele mai mari cresteri dintre toti marii producatori, la total vin (soiuri de masa), atat in volum (locul 1), cat si in valoare (locul 3). Cresterile de cota de piata tind catre 3% la ambele categorii. Pentru acest an, estimam o rata de crestere in special valorica, cel putin la nivelul anului trecut. In segmentul exclusiv al vinurilor de soi am avut de asemenea cresteri substantiale", spune Sorin Ichim, directorul de marketing al Vincon.



Estimarile pentru acest an merg catre vanzari medii in crestere cu 20%.



Cele mai cunoscute branduri ale Vincon sunt Comoara Pivnitei (vinuri de colectie), Beciul Domnesc (segmentul Premium), actualmente flagship-ul companiei (marca fanion) si Vita Romaneasca (segmentul Mainstream/Mediu), Proles Pontica, Cabernet Auslese si Galbena de Odobesti. Pe segmentul distilatelor de vin, Vincon detine la Crama Paradis una dintre cele mai mari rezerve de distilate de vin din Europa de Sud-Est: peste 4.800 de butoaie de stejar si vinde sub marcile BaronOs, Miorita si Vrancea. Vincon mai detine marca Milcov pentru segmentul de brandy si gama Classico pentru bauturile spirtoase.



"2004 a fost deopotriva un an de constructie si de consolidare pe piata vinurilor. Constructie - pentru branduri existente pe piata, dar nesustinute pe media (in special TV) si consolidare pentru cele care au mai fost sustinute vizual in anii anteriori. Majoritatea producatorilor de top incearca sa-si faca lectiile cat mai bine pentru examenul din 2007, cand Romania va adera la UE. Este posibil ca in acest an sa se creeze schimbari in topul primilor jucatori din vinuri", sustine Ichim.



Vincon a renuntat dupa privatizare la exporturile de vinuri in vrac, una dintre marile probleme ale industriei. "Am exportat anul trecut pe foarte multe piete, iar pentru exporturile din acest an si cele din anii viitori cea mai importanta caracteristica este cresterea notorietatii brandurilor noastre", afirma Ichim.



Vincon Vrancea detine peste 1.000 de hectare in podgoriile Cotesti, Odobesti si Panciu, are o capacitate de prelucrare anuala de 83.000 de tone de struguri si o capacitate de stocare in cramele proprii de peste 80 de milioane de litri de vin. Compania are doua combinate de conditionare si imbuteliere a vinului, o crama de invechire a distilatelor si doua linii de imbuteliere a produselor pe baza de vin.



Compania Vincon este controlata de fostul fotbalist Gica Popescu, actualmente impresar FIFA, care detine un pachet de 76,033% si de Luchi Georgescu, prietena vicepresedintelui clubului de fotbal Dinamo Bucuresti, Gigi Netoiu. Vincon este listata pe Rasdaq, ultimul pret de tranzactionare fiind de 2.000 de lei, ceea ce inseamna o capitalizare de 6 milioane de dolari.



Piata vinurilor s-a ridicat anul trecut conform datelor furnizate de Organizatia Nationala Interprofesionala Vitivinicola (ONIV) la circa 310 milioane de euro, principalii jucatori alaturi de Vincon fiind Murfatlar Romania, Jidvei, Vinterra, Halewood Romania, Vinia Iasi, Vinarte si Cramele Recas.  stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO