Companii

Viorel Micula, European Drinks: Izvorul Minunilor a majorat cu 46% vanzarile pe pietele externe

Viorel Micula, European Drinks: Izvorul Minunilor a majorat cu 46% vanzarile pe pietele externe

Click pentru imaginea marita

06.08.2007, 12:58 437

Producatorul a inceput exporturile de bauturi racoritoare in Iordania, Italia, Irlanda si Spania, in acest an. "Apa minerala si apa plata Izvorul Minunilor sunt cele mai cerute la export", a precizat Viorel Micula.
In primele sase luni ale anului, piata locala a adus companiei o crestere mai mica, comparativ cu pietele externe, vanzarile de bauturi racoritoare European Drinks inregistrand o crestere per ansamblu de aproape 30%. "Pana in momentul de fata, trendul vanzarilor pe piata interna este unul crescator, majorarea fiind de aproximativ 25-30%", a mai spus Micula.
Imbuteliatorul Izvorul Minunilor a investit peste 25 mil. euro anul trecut pentru cresterea capacitatii de productie a apei minerale si lansarea unui produs nou pe acest segment de piata, apa Hera.
Compania si-a majorat anul trecut capacitatea de imbuteliere a apei minerale si a altor bauturi racoritoare cu 162.000 de litri pe ora, prin instalarea a trei linii de productie cumparate din Germania.
Investitiile in noi facilitati de productie au vizat atat piata interna, cat si extinderea exporturilor.
European Drinks estimeaza productia a peste 150 de milioane de litri de apa minerala imbuteliata, pentru acest an. Producatorul a imbuteliat anul trecut aproximativ 130 mil. litri de apa minerala, potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), avand in exploatare doua surse de apa, la Stana de Vale si Rieni (judetul Bihor).
In luna iunie, imbuteliatorii de apa minerala care detin licente ale Societatii Nationale a Apelor Minerale, printre care se numara cei mai mari jucatori pe acest segment de piata, au imbuteliat in total 120 milioane de litri de apa, estimarile SNAM fiind de peste 130 mil. litri pentru iulie.
Canicula din a doua jumatate a lunii iulie a determinat cresteri spectaculoase ale vanzarilor de apa minerala si sucuri, anul 2007 dovedindu-se astfel extrem de favorabil pentru producatorii din sectorul bauturilor non-alcoolice.
European Drinks s-a extins recent pe un alt segment al pietei bauturilor racoritoare, cel al ceaiurilor preparate (ice tea). Portofoliul companiei mai cuprinde sucurile carbonatate Adria, nectarurile si juice-urile Fruttia sau bauturile still drinks Frutimine.
European Drinks a realizat o cifra de afaceri de 139,2 mil. euro anul trecut, in crestere cu aproape 17% fata de 2005, fiind in prezent al treilea mare jucator pe piata bauturilor racoritoare din Romania, dupa Coca-Cola HBC Romania si Pepsi Americas Romania.
European Drinks a inregistrat o dublare a profitului net in 2006 fata de anul anterior, pana la valoarea de 1,4 mil. euro, potrivit datelor comunicate de companie.
Vanzarile grupului European Food&Drinks, cel mai mare jucator de pe piata alimentara, au inregistrat un avans de 11% anul trecut fata de 2005.
Afacerile grupului, care cuprinde companiile European Food, European Drinks, Scandic Distilleries si Transilvania General Import-Export, au depasit astfel valoarea de 720 mil. euro la finele anului trecut, conform datelor raportate anterior la Ministerul de Finante.
Grupul, infiintat in anul 1993, si-a dezvoltat afacerile prin intrari pe numeroase segmente de piata, avand in prezent peste 150 de produse in portofoliu, dar si prin exporturi.
Pe piata locala a bauturilor racoritoare, grupul fratilor Micula concureaza cu jucatorii de talie internationala Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, Parmalat sau Tymbark Maspex, dar si cu companii romanesti precum Romaqua sau Perla Harghitei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO