Companii

Volvo a vandut camioane noi de 53 mil. euro

08.11.2005, 18:59 38

Volvo Romania, reprezentanta locala a Volvo Truck Corporation, a livrat in primele 9 luni camioane noi de 52,7 milioane de euro, valoare cu aproape 20% mai mare fata de cea din aceeasi perioada a anului 2004, ca urmare a dublarii numarului de unitati vandute de autocamioane destinate transportului international.

In primele trei trimestre Volvo a reusit sa vanda 359 de camioane din gama FH, fata de cele 173 de unitati comercializate in perioada similara din 2004.

"Cresterea vanzarilor pentru camioanele destinate transportului international s-a datorat livrarilor catre un client important", spune Cedric Bouan, directorul general al Volvo Romania.

In total, compania a livrat in primele noua luni 570 de camioane noi, cu aproape 100 mai multe fata de acelasi interval din 2004.

Volvo comercializeaza trei variante de autocamioane, clasificate dupa segmentul caruia ii sunt destinate: FL, destinate distributiei urbane si utilitatilor publice, FM, folosite in domeniul constructiilor si FH, unde sunt incluse autocamioanele pentru transport international de marfuri.

Numarul de de autocamioane din gama FM vandute in perioada analizata a inregistrat o scadere de 32%, pana la 186 de unitati, diminuare cauzata de cererea mai slaba provenita din sectorul de constructii, potrivit oficialului Volvo.

Vanzarile de camioane FL, destinate distributiei urbane, au fost de 25 de unitati, un nivel apropiat celui din primele noua luni ale anului trecut.

Tot in perioada analizata, compania a livrat si 147 de autocamioane rulate.

"La finele anului credem ca ne vom imbunatati previziunile initiale de 650 de autocamioane noi si 200 de autocamioane rulate", afirma Bouan. El spune ca in acest an segmentul de camioane de peste 18 tone ar putea inregistra o crestere cuprinsa intre 5 si 7%.

De asemenea, pentru 2006 previzioneaza o mentinere a acestui ritm de dezvoltare al pietei romanesti, mult sub potentialul acesteia, vazut de reprezentantul Volvo la un nivel cel putin dublu ce s-ar putea concretiza in urmatorii cinci ani.

Potrivit datelor Ministerului de Finante, anul trecut Volvo Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 56,7 milioane de lei (14 milioane de euro) si un profit de 6,2 milioane de lei (1,54 milioane de euro). Aceste cifre se refera numai la activitatea retelei de service a companiei. Anul viitor, Volvo intentioneaza sa investeasca in dezvoltarea activitatii postvanzare, prin cresterea numarului de ateliere service autorizate. In prima parte a anului 2006 urmeaza sa fie deschis un nou service Volvo, la Constanta, potrivit oficialilor Volvo.

La nivel global, livrarile Volvo Trucks s-au majorat cu 14% in primele trei trimestre ale anului, ajungand la aproape 76.000 de unitati. Dintre pietele din Europa de Est acoperite de Volvo, cea mai mare continua sa ramana Polonia, unde a livrat 919 camioane in primele noua luni, in scadere cu 26%. Romania reprezinta a patra piata de desfacere din regiune, dupa Rusia si Cehia.

Statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania arata ca piata autovehiculelor comerciale de peste 3,5 tone si a autobuzelor a atins in primele noua luni ale anului un volum de 5.128 de unitati, fata de cele 6.200 inregistrate in intreg anul 2004.

Principalii competitori ai Volvo pe piata locala de camioane sunt constructorii Iveco, Mercedes, DAF si MAN.

Cea mai mare piata din Europa pentru camioanele Volvo este cea a Marii Britanii, unde constructorul suedez a vandut 4.800 de camioane, mai mult decat in toata Europa de Est. In SUA, livrarile in primele trei trimestre au crescut cu 40%, ajungand la 20.500 de unitati. marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO