Companii

Weber, Ursus: Nu ne vom mai intalni cu cresterile exceptionale de anul trecut

Weber, Ursus: Nu ne vom mai intalni cu cresterile exceptionale de anul trecut
02.09.2008, 18:13 13

Stephan Maria Weber, directorul general al Ursus Breweries, cel mai mare producator de bere de pe piata locala dupa cifra de afaceri, spune ca dupa perioada de dominare a berii la PET, care detine aproape 50% din piata in prezent, va urma o schimbare a obiceiurilor de consum, catre beri din segmentul premium. "Anul trecut piata berii a inregistrat o crestere exceptionala care nu se va mai repeta. Piata va continua sa creasca, dar cu un ritm mai mic si se va orienta catre o premiumizare. Eu sper ca pe viitor vom asista la o sofisticare a consumului local de bere si la o intarire a culturii berii", a declarat Weber. De altfel, in prima jumatate a anului, vanzarile de bere au avansat cu doar 5% fata de aceeasi perioada din 2007, in timp ce cu un an in urma avansul era de peste 20%. In prezent, cele mai mari cresteri ale vanzarilor sunt inregistrate de berile din segmentul mainstream, respectiv de marci precum Timisoreana, Ciucas (Ursus Breweries), Bergenbier (InBev) sau Golden Brau (Heineken). O eventuala reorientare a consumului catre marci premium ar aduce automat cote de piata in crestere pentru branduri ca Ursus (Ursus Breweries), Silva, Ciuc (Heineken), Tuborg si Holsten (United Romanian Breweries Bereprod) situate pe segmentul premium national, sau pentru brandurile din segmentul premium international (Heineken, Stella Artois) si super premium (Leffe). Ursus Breweries a finalizat anul trecut cu afaceri de 278,2 milioane de euro, in crestere cu 47,7% fata de rezultatele obtinute in 2006, in timp ce profitul a ajuns la 40,4 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent. Cele patru filiale locale ale multinationalelor din industria berii (Ursus Breweries, Heineken Romania, InBev Romania si URBB) detineau la finalul lui 2007 peste 80% din piata si peste 30 de branduri din cele peste 100 comercializate pe plan local. Din volumul de 19,4 milioane de hectolitri de bere realizat anul trecut de producatori, cele patru au comercializat 15,15 milioane de hectolitri, in crestere cu 20,2% fata de 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO