Constructii & Imobiliare

Cometex, divizia de real estate a grupului Altex, primeşte 125 mil. lei la capital pentru a finanţa dezvoltarea de noi formate de magazine

Dan Ostahie, CEO Altex România

Dan Ostahie, CEO Altex România

Autor: Cristina Bellu

11.04.2023, 11:24 1084

Altex, liderul comerţului electro-IT local şi una dintre cele mai puternice trei companii antre­prenoriale româneşti, anunţă o majorare de capital de peste 125 mil. lei pentru Cometex, divizia de real estate a grupului.

Infuzia de capital este susţinută de Altex România cu 11,05%, Altex Service Center cu 7,61% şi Despec Internaţional cu 4,51%. Ceilalţi acţionari rămân Altex Holding - 37,39% şi Real Estate – 39,43%.

În urma operaţiunii, capitalul social al Cometex se majorează cu 7,3 mil lei, de la 24,5 mil. lei la 31,9 mil. lei, prin emiterea de părţi sociale noi în favoarea noilor asociaţi, cu plata unei prime de emisiune de 118,4 mil. lei, rezultând o investiţie totală este de 125,8 mil. lei, arată datele transmise marţi de oficialii de la Altex România.

Potrivit acestora, finanţarea are la bază strategia pe termen lung a companiei Altex de a optimiza costurile de operare şi de a dezvolta noi formate de magazine cu o suprafaţă comercială extinsă, de la 1.000 – 1.500 metri pătraţi, cât sunt în prezent, către suprafeţe de 2.500 – 3.000 metri pătraţi.

De asemenea, oficialii Altex subliniază că toate magazinele nou construite, prin partenerul Cometex, vor fi uniformizate, vor avea acelaşi standard şi vor avea incluse, încă din faza de proiect, sisteme de panouri fotovoltaice, becuri led, display-uri digitale şi staţii de încărcare pentru maşini electrice.

„Investiţia făcută porneşte de la angajamentul companiei de a menţine „cel mai mic preţ din România” - promisiune pe care o putem susţine pe termen lung prin efortul continuu de reducere a costurilor operaţionale- alături de obligaţia socială faţă de România, aceea de a rămâne profitabili şi a susţine bugetul de stat prin impozitul pe profit. Magazinele dezvoltate în parcuri de retail ne permit utilizarea panourilor fotovoltaice, care contribuie la eficientizarea activităţii prin economisirea de energie. De aceea, continuăm strategia de transformare a magazinelor şi centrelor logistice în clădiri verzi“ explică Dan Ostahie, CEO Altex România.

În prezent, portofoliul COMETEX cuprinde opt parcuri de retail în Giurgiu, Slatina, Satu Mare, Deva, Huşi, Braşov, Turnu Măgurele şi Dej şi 20 unităţi de tip ”stand alone” Altex şi Media Galaxy în Orhideea Bucureşti, IrisTitan Bucureşti, Arad, Bistriţa, Brăila, Craiova, Galaţi, Piatra Neamţ, Ploieşti, Suceava, Timişoara, Lugoj, Chiajna, Reşiţa, Baia Mare, Mediaş, Turda, Câmpina şi Caransebeş.

Altex, principalul jucător din comerţul electro-IT local, a obţinut în 2021 afaceri de 5,88 mld. lei (1,2 mld. euro), cu 16% mai mari decât în 2020, nivel consemnat şi în 2022.

„În 2022 suntem la 1,2 mld. euro cifră de afaceri, dar cred că cel mai important indicator al unei companii este nivelul de impozit pe profit pe care îi plăteşte statului. Grupul nostru de companii a plătit în ultimii trei ani peste 16 milioane de euro impozit pe profit. Opinia mea este că responsabilitatea socială a unei companii este aceea de a face profit şi de a plăti impozit pe profit. Impozitul pe profit este diferenţiatorul între diverse companii care fac acelaşi lucru sau lucruri similare şi modul în care contribuie la dezvoltarea socială”, a spus Dan Ostahie în cadrul Top 1.000 cele mai mari companii din România, eveniment organizat în luna martie de Ziarul Financiar.

În următorii 3-4 ani, compania vizează investiţii de 200 mil. euro în reţeaua de magazine, nivel apropiat de cel al investiţiilor realizate în ultimii ani, şi care vor merge în trasformarea unităţilor existente, în paralel cu construcţia de noi spaţii.

În prezent, reţeaua Altex numără peste 120 de magazine în ţară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO