Eveniment

Acuzatiile lui Tariceanu asupra Lena readuc in discutie intarzierile in infrastructura

Acuzatiile lui Tariceanu asupra Lena readuc in discutie intarzierile in infrastructura

Lucrarile de largire a DN1 (intre aeroportul Baneasa si pasajul Otopeni) au inceput in octombrie 2005, cu o intarziere de doua luni, iar termenul de finalizare a proiectului era prevazut pentru ianuarie 2007

14.05.2007, 18:04 27

Acuzatiile premierului Calin Popescu Tariceanu la adresa companiei portugheze Lena Construcoes, care deruleaza lucrarile de largire a Drumului National 1, aduc din nou in prim-plan cazul intarzierii proiectelor de infrastructura.
Tariceanu i-a transmis ambasadorului Portugaliei la Bucuresti ca este nemultumit de ritmul in care compania portugheza Lena lucreaza la modernizarea Drumului National 1 Bucuresti-Ploiesti, proiect in valoare de 32 mil. euro. Premierul a declarat ca firma ar vrea sa ceara o noua amanare a datei de finalizare a proiectului, pentru 2008.
Lucrarile de largire a DN 1 (intre Aeroportul Baneasa-pasajul Otopeni), construirea coridorului IV (Nadlac- Constanta), autostrada Transilvania sau autostrada Bucuresti-Pitesti, au fost in ultimii ani principalele proiecte al caror termen de finalizare a fost incert. Care este cauza? Pe de o parte intarzierea procesului de expropriere pentru proiectele de infrastructura, pe de alta parte lipsa de fonduri alocate de la buget, si nu in ultimul rand birocratia in dezvoltarea si implementarea proiectelor.
In cazul proiectului de largire a Drumului National 1, reprezentantii Lena Construcoes afirma ca principala cauza a intarzierii procesului de executie a lucrarilor este intarzierea exproprierilor.
"In Portugalia, cand incepem o lucrare, suprafata pe care construim este deja expropriata, in timp ce pe Drumul National 1, exproprierile au continuat si dupa ce au inceput lucrarile. Noi speram ca pana in noiembrie sa finalizam acest proiect", a declarat Manuel Joao Pires, administratorul activitatilor din Romania.
Reprezentantii companiei afirma ca intretinerea santierului si costurile pentru semnalizarea proiectului
i-au determinat sa ajunga la costuri suplimentare.
"Deja avem costuri suplimentare pentru lucrarea de pe Drumul National 1 din cauza intarzierii procesului de expropiere, insa nu vom depune nicio reclamatie la AND (n.r.- Compania de Autostrazi), pentru ca interesul nostru este sa terminam cat mai repede aceasta lucrare", spune Carlos Reis, managerul proiectului de largire a DN1 in cadrul Lena Construcoes.
Lucrarile de modernizare si largire a DN1 Bucuresti-Ploiesti, la iesirea din Capitala, vor fi finalizate cel tarziu la 1 octombrie, odata cu constructia celui de-al doilea pod de pe acest tronson, potrivit lui Orban. Initial, contractul pentru proiectul de largire a DN1 a fost semnat in august 2005.
Lucrarile au inceput in octombrie 2005, cu o intarziere de doua luni, iar termenul de finalizare a proiectului era prevazut pentru ianuarie 2007.
Procesul de expropriere a fost intarziat de durata ridicata a procedurilor de expropriere a terenurilor, in conditiile in care o parte a suprafetelor sunt in proprietatea Serviciului de Informatii Externe (SIE), dar si din cauza eliberarii cu intarziere a unei autorizatii pentru taierea unor arbori care impiedicau lucrarile, potrivit reprezentantilor Lena Construcoes.
"Terenurile care apartin SIE sunt in mare parte deja expropriate. Insa, a mai ramas o suprafata de teren, care apartine unui om de afaceri italian, in care se intampina probleme de expropriere", spune Carlos Reis.
Autostrada Transilvania este un alt proiect de infrastructura in care termenul de finalizare este incert. Potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Guvern, termenul de finalizare a autostrazii Transilvania este anul 2013, desi autoritatile au anuntat ca lucrarile vor fi incheiate cu un an mai devreme, in 2012.
Datele privind derularea lucrarilor la autostrada Brasov-Cluj-Bors sunt cuprinse in anexa ordonantei de urgenta prin care Guvernul a suplimentat recent fondurile necesare constructiei cu 278,2 milioane lei (83,3 milioane euro).
Insa, Guvernul a aprobat ordonanta de suplimentare a fondurilor fara sa modifice si termenul prevazut pentru terminarea lucrarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO