Eveniment

Audi: dealerii au in plan investitii de 35 mil. $

24.02.2006, 22:17 17

Dealerii din Romania ai producatorului german de lux Audi, detinut de grupul Volkswagen, au in plan investitii de 35 de milioane de dolari (peste 29 mil. euro) in urmatorii ani, pentru a se pozitiona in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana.

"Cele 1.300 de masini vandute anul trecut in Romania incep sa reprezinte un volum important. Romania si Europa de Est in general aduc vanzari in crestere, peste ritmul pe care il avem in Europa de Vest", a declarat Ralph Weyler, membru al board-ului Audi, responsabil pentru marketing si vanzari.

Europa de Est a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor de aproape 20% pentru producatorul german de automobile de lux, in conditiile in care cresterea totala a vanzarilor sale a fost de peste 6%, pana la 829.000 de unitati.

Pe piata romaneasca, cresterea vanzarilor de autoturisme Audi anul trecut a fost de peste 40%, Audi fiind situata pe locul doi in topul marcilor premium dupa BMW, insa inaintea Mercedes.

"Dealerii din Romania au in plan investitii de 35 de milioane de dolari (peste 29 mil. euro - n. red.) in urmatorii ani", completeaza Guenter Behringer, Area Sales Manager Audi pentru Europa Centrala si de Est.

Investitiile vor permite, potrivit reprezentantilor Porsche Romania, o pozitionare cat mai buna a retelei de dealeri din Romania in perspectiva cresterii concurentei odata cu apropierea integrarii Romaniei in Uniunea Europeana. Fiind a doua tara ca dimensiune din regiune dupa Polonia, Romania ar putea intra in atentia puternicelor retele de dealeri din Europa de Vest sau Centrala, apreciaza analistii auto.

Romania si Europa de Est detin totusi o pondere redusa in totalul vanzarilor Audi si ale producatorilor de masini de lux in general. Pe de alta parte, ponderea echiparilor superioare, care aduc profituri suplimentare producatorilor de masini internationali este mai ridicata in tarile Europa de Est.

"Din totalul masinilor pe care le vindem in estul Europei, cea mai mare parte reprezinta variante de echipare de varf, mai ales in cazul limuzinelor A6 si A8 (pozitionate in segmentele superioare ale pietei auto - n.red.)", adauga Weyler.

Producatorul german a anuntat pentru anul trecut vanzari de 26,5 miliarde de euro, in crestere cu peste 8,5% fata de anul precedent si un profit de peste 1,3 miliarde de euro, in crestere cu aproape 15%. Marja operationala a producatorului german a crescut anul trecut la 5,3%.

Rezultatele Audi vin in contextul in care Mercedes a anuntat o pierdere operationala de jumatate de miliard de euro, in timp ce BMW, care urmeaza sa anunte rezultatele anuale, a inregistrat dupa primele noua luni ale anului trecut o marja operationala de aproape 7%. Numarul total al masinilor vandute anul trecut de Audi este de aproximativ 829.000 de unitati, ceea ce reprezinta un record pentru marca germana.

"Pana in anul 2015 vom ajunge la 1,4 milioane de unitati anual, un prim pas fiind anul 2008, in care vom trece de un milion de unitati", apreciaza directorul executiv al Audi, Martin Winterkorn.

Strategia de crestere a producatorului german vizeaza concentrarea pe pietele cu mare potential de crestere, precum Asia si Europa de Est, dar si lansarea unor noi modele de masini in segmente in care pana acum nu avea reprezentare, precum SUV-ul Audi Q7.

Pe piata romaneasca vor fi introduse in perioada urmatoare si modelele Q7 (in luna aprilie), noile generatii TT si Allroad Quattro (la mijlocul anului), precum si gama S. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO