Eveniment

Bani din PNRR: CFR anunţă contractarea a 8,7 miliarde de lei pentru modernizarea liniei Caransebeş-Arad

Bani din PNRR: CFR anunţă contractarea a 8,7 miliarde...

Autor: Cosmin Pirv

22.08.2022, 09:53 94

Campania CFR SA a anunţat luni că a fost semnat primul şi cel mai important contract de finanţare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Acesta vizează modernizarea liniei Caransebeş-Arad.

Contractul de finanţare, semnat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu şi directorul general al CFR SA Ion Simu Alexandru are drept scop modenizarea liniei de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad, pe o lungime totală de 162 de kilometri.

„Este cel mai important contract de finanţare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a ţării să se alinieze standardelor europene de transport şi să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanţe lungi, cât şi pe distanţe scurte, condiţii moderne de călătorie, şi aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h, staţii moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad va contribui cu siguranţă la nu doar la creşterea economică naţională, dar şi la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localităţile adiacente acestui tronson de cale ferată şi reţeaua naţională", a declarat Ion Simu Alexandru.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad este structurat în 4 loturi, fiecare având deja constructorul desemnat.

Printre lucrările care vor fi realizate se numără dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului, refacerea infrastructurii liniilor şi corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulaţie de 160 km/h, modernizarea clădirilor de călători, construirea de pasarele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene, înfiinţarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport, desfiinţarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate şi lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanţă, un centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM -R).

CFR SA precizează că linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a reţelei feroviare TEN-T Core, şi beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO