Eveniment

Bechtel amana asfaltarea primilor kilometri de autostrada

Bechtel amana asfaltarea primilor kilometri de autostrada
25.09.2007, 18:53 17

"Exista intarzieri, din mai multe motive, pe care nu le putem acum detalia", a declarat pentru ZF - editia de Transilvania - Bogdan Sgarcitu, purtatorul de cuvant al companiei Bechtel. "Asfaltarea nu va incepe in septembrie, dar nu va avea un impact asupra realizarii lucrarilor la autostrada, la tronsoanele 2B (Turda - Gilau) si 3C (Bors - Cluj)", a mai spus el.
Potrivit reprezentantului companiei Bechtel, nu a fost stabilit un termen pentru realizarea asfaltarii primilor kilometri de autostrada, cu atat mai mult cu cat conditiile atmosferice, mai ales temperaturile scazute, vor face putin posibila realizarea acestor lucrari pana la sfarsitul acestui an.
In august, reprezentantii companiei americane Bechtel au anuntat ca au devansat termenele de finalizare pentru cele doua tronsoane la care au inceput lucra-rile, tronsonul 2B (Turda-Gilau) si tronsonul 3C (Bors-Cluj). Astfel, termenul de finalizare pentru tronsonul 2B a fost devansat pentru finalul anului 2008, in loc de februarie 2010, si pentru tronsonul 3B, pentru anul 2009 fata de 2010.
Initial, oficialii Bechtel au afirmat ca lucrarile intre nodurile Turda si Gilau, care constituie tronsonul 2B, pe o lungime de 42 de kilometri, se vor incheia pana la data ceruta de CNADNR si ca, pana la sfarsitul anului in curs, se vor asfalta 9 kilometri de autostrada (intre kilometrul 30 si 39, Ciurila-Viisoara).
Conform unor surse apropiate proiectului, problemele cu care constructorul american se confrunta inca de la inceputul acestui an - nefinalizarea procesului de expropriere pentru tronsoanele in lucru si mai ales scoaterea zonelor de padure din fondul forestier si relocarea utilitatilor aflate pe traseu - reprezinta principala sursa a tergiversarii lucrarilor.
Reprezentantii companiei care realizeaza autostrada Transilvania au afirmat ca lucrarile la autostrada au un avans de 21%, in acest moment. Bechtel dispune de toata forta de munca necesara pentru tronsoanele in lucru, in prezent peste 3.000 de angajati asigurand derularea lucrarilor pe cele doua tronsoane.
In luna iulie, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat ca au fost devansate termenele de finalizare pentru cele doua tronsoane la care au inceput lucrarile, tronsonul 2B (Turda- Gilau) si tronsonul 3C (Bors - Cluj).
Oficialii Guvernului Romaniei au anuntat ca dispun de fondurile necesare si ca, pentru 2008, au fost alocate 590 de milioane de lei pentru autostrada Brasov-Bors, din care 526 de milioane de lei provenind din credite externe si 63,9 milioane de lei din bugetul de stat.
Termenul de finalizare a proiectului Autostrada Transilvania este anul 2013, iar valoarea totala a contractului incheiat cu compania Bechtel este de 2,2 miliarde de euro.
Proiectul prevede construirea unei autostrazi cu patru benzi de circulatie, cu o lungime totala de 415 kilometri, intre Brasov si Bors, la granita cu Ungaria. Lucrarile la autostrada au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, pentru renegocierea acordului incheiat intre compania Bechtel si Ministerul Transporturilor, dupa ce lucrarile au inregistrat intarzieri majore.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO