Eveniment

Cati kilometri de autostrada face Bechtel anul acesta?

26.03.2008, 17:18 39

In timp ce oficialii Ministerului Transporturilor sustin ca anul acesta vor fi predati 42 de kilometri din autostrada Transilvania, iar ministrul dezvoltarii, lucrarilor publice si locuintelor Laszlo Borbely anunta finalizarea a 45 de kilometri, reprezentantii Bechtel spun ca vor fi livra cel mult 25 km.
Borbely a declarat ieri ca este increzator ca firma americana Bechtel Bechtel va reusi sa predea cei 45 de kilometri din autostrada Transilvania, tronson pe care s-a angajat sa-l finalizeze in acest an.
"Eu cred ca va reusi. E vorba de tronsonul Campia Turzii - Gilau. Anul trecut s-a lucrat bine. N-au predat, pentru ca ei nu predau cate un kilometru, ci o portiune mai mare. Ultima data cand am fost acolo, in luna noiembrie, deja era o portiune de trei kilometri pe care mai trebuia doar pus asfaltul. La Savadisla, Campia Turzii chiar e spectaculos ce s-a facut anul trecut", a spus Borbely, citat de Mediafax.
La randul lor, reprezentantii Ministerului Transporturilor sustin ca primii 42 km de autostrada, intre Turda si Gilau trebuie predati pana la sfarsitul acestui an. Conform unui raspuns al Ministerului Transporturilor la o interpelare a deputatului clujean Vasile Puscas, oficialii ministerului afirma ca in aceasta luna vor incepe lucrarile la portiunea Mihailesti - Suplacu de Barcau, iar in septembrie la Cluj-Mihailesti, ambele avand ca termen de finalizare 31 decembrie 2011. In ciuda acestor declaratii, oficialii Bechtel sustin ca primul tronson de autostrada care va fi predat in 2008 va avea 25 de kilometri, va fi pe tronsonul 2, intre localitatile Tureni si Vlaha din judetul Cluj.
"Acordul nostru cu CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - n.r.) prevede realizarea in 2008 a numai 25 de kilometri de autostrada", a declarat pentru ZF Transilvania directorul de comunicare al companiei americane, Bogdan Sgarcitu.
La ora actuala, compania lucreaza la tronsoanele Campia Turzii - Gilau si Suplacu de Barcau - Bors. La portiunea Gilau - Mihailesti s-ar putea incepe lucrul in aceasta toamna.
Ministrul dezvoltarii a mai spus ieri ca in acest an compania a primit un avans de 130 de milioane de euro din suma ceruta pe 2008, de aproape 400 de milioane de euro, si ca spera ca intr-o luna sa se clarifice si suplimentarea ceruta. Potrivit lui Borbely, in urma cu cateva zile a fost aprobata pentru luna martie o crestere a limitei de cheltuieli cu 100 de milioane de lei la Ministerul Transporturilor. Borbely a adaugat ca in luna aprilie limita de cheltuieli va fi mult mai mare, pentru ca exista un excedent bugetar.
Reprezentantii Bechtel spun insa ca CNADNR nu a mai facut plati pentru lucrarile la autostrada Transilvania din decembrie anul trecut.
"Nu am mai primit plati pe devizele de lucrari de la sfarsitul anului trecut, singurele sume incasate, la sfarsitul lui ianuarie 2008, fiind cele 132,6 milioane de euro avans", a spus Sgarcitu. El a adaugat ca reprezentantii CNADNR au promis ca situatia va fi reglementata dupa rectificarea bugetara si ca luna viitoare se vor face toate platile restante.
Oficialul Bechtel a mai adaugat ca in lunile viitoare ritmul de lucru la autostrada va creste in mod semnificativ. "Vom ajunge la cheltuieli lunare de aproximativ 40-50 de milioane de euro, in conditiile in care perioada aprilie-noiembrie va fi extrem de dinamica", a declarat Sgarcitu.
Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe relatia Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro, acordat companiei americane Bechtel.
Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost preungit cu un an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO