Eveniment

Cei 33 de oameni care au aprobat brandul de ţară. De la Copos la Felix Tătaru sau Cristian Mungiu

Cei 33 de oameni care au aprobat brandul de ţară. De la Copos la Felix Tătaru sau Cristian Mungiu
02.08.2010, 23:58 80

Logo-ul ales pentru brandul de ţară al României a fostreanalizat ieri la Ministerul Turismului de către cei peste 30 dereprezentanţi ai Consiliul de Brand, după disputa aprinsă la nivellocal privind autenticitatea graficei sale. Aceştia vor decide dacăvor renunţa sau nu la grafica propusă de concernul spaniol debranding THR-TNS.

Consiliul format din membri ai autorităţilor sau persoane dinmediul privat, directorii celor mai importante agenţii de turism,hoteluri, dar şi oameni de media, PR şi publicitate, a votatanterior "într-o largă majoritate" ca brandul de ţară să fieconstituit din sloganul "Explore the Carpathian Garden" având calogo o frunză.

La începutul şedinţei Consiliului de Brand, ministrul turismuluiElena Udrea a anunţat că există similitudini evidente între frunzadin brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme detransport din Marea Britanie, potrivit Mediafax. "Singuracontroversă referitoare la brandul României este cea legată deizotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acestaşi logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie", a spusUdrea.

Concernul THR/TNS susţine că brandul de turism şi toatecomponentele sale au fost create de ea şi, ca urmare, ele trebuieconsiderate originale, iar existenţa de elemente grafice cu gradmare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitateasemnificativă de desene pe internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO