Eveniment

De la un concept în urmă cu numai câţiva ani, la o industrie de 5.600 mld. dolari anul trecut, ”wellness-ul” devine unul dintre cele mai profitabile domenii. Analiştii se aşteaptă ca industria globală de wellness să crească până la 8.500 mld. dolari până în 2027, de două ori cât PIB-ul Germaniei

De la un concept în urmă cu numai câţiva ani, la o...

Autor: Ştefan Stan

12.11.2023, 09:37 11952

Wellnessul a devenit o afacere mare, globală, cu venituri de 5,6 trilioane de dolari în 2022, potrivit unui nou raport al Global Wellness Institute, un grup de top din industrie. Cercetările organizaţiei non-profit au declarat că industria a crescut de la 3.400 de miliarde de dolari în 2013; până în 2027, se aşteaptă ca aceasta să crească cu încă 57%, până la 8.500 de miliarde de dolari, aproximativ de două ori mai mare decât produsul intern brut al Germaniei, potrivit CNBC.

"Suntem surprinşi de rezilienţa economiei globale a bunăstării şi de cât de repede şi-a revenit după pandemie", a declarat Katherine Johnston, cercetător senior la GWI, într-un comunicat de presă.

Există diverse estimări cu privire la ceea ce constituie cu adevărat dimensiunea industriei de wellness. De exemplu, o cifră frecvent citată este de 1,5 trilioane de dolari, publicată de compania de consultanţă McKinsey & Co. în 2021.

Bunăstarea poate fi o etichetă neclară pentru o mare varietate de afaceri. Pentru raportul său, GWI a definit această industrie ca fiind "urmărirea activă a activităţilor, alegerilor şi stilurilor de viaţă care conduc la o stare de sănătate holistică". În cercetarea sa, GWI împarte wellness-ul în mai multe categorii largi, dintre care cea mai mare - îngrijire personală şi frumuseţe - este evaluată la 1.080 de miliarde de dolari. Acest subsector include lucruri precum îngrijirea pielii şi saloanele pentru păr sau unghii.

Imediat după această categorie se află alimentaţia sănătoasă, nutriţia şi pierderea în greutate, la 1,07 trilioane de dolari; aceasta nu include piaţa în creştere rapidă a medicamentelor de slăbit pe bază de reţetă, cum ar fi Ozempic. Alte categorii GWI includ turismul de wellness, o industrie de 651 de miliarde de dolari; activităţi fizice precum mersul la sală; şi sănătatea publică, împreună cu medicina tradiţională şi complementară.

Într-una dintre cele mai mari schimbări de dinainte de pandemie, cheltuielile pentru sănătate publică, prevenţie şi medicină personalizată, au crescut cel mai mult, ajungând la 611 miliarde de dolari în 2022, de la 358 miliarde de dolari în 2019. Raportul include în această măsurătoare screening-ul de sănătate pentru Covid-19 şi cancere.

Unul dintre cele mai mici sectoare este "wellness la locul de muncă". Acesta constă în programe desemnate de angajator menite să stimuleze sănătatea şi bunăstarea angajaţilor, cum ar fi cursuri de fitness şi educaţionale. Spre deosebire de multe dintre celelalte sectoare, această piaţă s-a redus din 2019, de la 52,2 miliarde de dolari la 50,6 miliarde de dolari în 2022, deoarece mai mulţi angajaţi lucrează acum de acasă şi corporaţiile au redus costurile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO