Eveniment
Conferinţa „ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018“: Investitorii se interesează tot mai mult de învăţământ, iar o autostradă reprezintă un bonus
La conferinţa ZF au participat peste 200 de invitaţi interesaţi de transporturi
România oferă perspective atrăgătoare pentru investitori şi are avantaje certe, chiar şi cu o disponibilitate redusă a forţei de muncă şi fără prea multe autostrăzi sau căi ferate modernizate.
Şcolile duale şi pregătirea oamenilor care vor lucra în producţie reprezintă criteriul principal pentru care vom fi aleşi sau eliminaţi de pe harta investiţiilor, a spus Răzvan Iorgu, managing director CBRE România, în cadrul conferinţei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018, organizată de ZF în parteneriat cu Automobile Bavaria Group, Robert Bosch, CTP, International Alexander Holding, Mainfreight şi Sixt.
„În general, toate procesele de acest tip, de selectare a locului unde va fi realizată investiţia se deasfăşară ca o analiză a locaţiei. Avem un serviciu care analizează oportunitatea investiţiilor într-o anumită ţară. Vorbim de Polonia, Cehia, Slovacia pentru a câştiga un anumit client, o investiţie pentru ţara în care ne luptăm. Cea mai importantă temă se referă la locurile de muncă, la disponibilitatea locurilor, la calificarea forţei de muncă“, explică Răzvan Iorgu.
Modelul german al învăţământului profesional dual, prin care companiile se implică direct în sistemul de învăţământ reprezintă soluţia găsită atât de guvern, cât şi de investitori pentru a acoperi acest deficit. Forţa de muncă poate reprezenta un factor la fel de decisiv precum infrastructura în discuţia cu un posibil investitor, pe măsură ce acesta are nevoie de sute dacă nu chiar mii de muncitori pentru a porni o nouă unitate de producţie.
„În 2013 am înfiinţat o şcoală profesională germană duală în Alba care a pregătit elevii doi ani cât s-a extins fabrica, iar apoi elevii pregătiţi au lucrat pe liniile de montaj. Sunt astfel de şcoli pe toate domeniile. Există agenţi economici în toate domeniile care şi-au dat seama că trebuie să investească în forţa de muncă de timpuriu, a spus Stelian Fedorcă, consilier de stat, consilier în aparatul de lucru al prim-ministrului. El a spus că un astfel de elev, angajat într-o fabrică a unui producător de componente auto poate câştiga mult peste 2.000 de lei lunar sau chiar 3.000 de lei, în funcţie de poziţia pe care o are. Deosebirea dintre învăţământul profesional clasic şi cel dual e că în cel clasic elevul alege o şcoală unde învaţă meserie la un agent economic pe care nu-l cunoaşte, iar în sistem dual elevul alege compania.
Attila Szabo, directorul general al Ford România, spune că în cazul unui producător auto, fluxul de componente către uzină este unul extrem de important, astfel încât nevoia de a avea o infrastructură rutieră modernă facilitatează eliminarea timpilor pierduţi. Mai mult, orice piesă sau maşină „blocată“ în trafic trebuie finanţată
„Avem nevoie stringentă de infrastructură. Avem piese care ne vin din România sau din străinătate. Dacă până la graniţa cu România transportul rulează cu 70 km pe oră, în ţară acesta scade la 40 km/h. Fiecare minut în trafic reprezinta un cost adiţional pentru noi. Este o pierdere pentru toata lumea si toti trebuie sa fim conştienţi ca trebuie sa imbunătăţim infrastructură“, a spus Attila Szabo. El a subliniat că un numai realizarea unui drum expres până la Slatina ar duce la câştigarea a două ore.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Bursă. Aici sunt banii voştri: Românii au virat suma record de 1,8 mld. lei într-o singură lună în fondurile de pensii Pilon II. La baza celor mai mari contribuţii din istoria de 17 ani a pensiilor private stau bonusurile şi primele de Crăciun
-
Pagina verde. De ce se sufocă bucureştenii în praf şi poluare? De ce suntem pe ultimul loc la suprafaţa de spaţii verzi? Registrul Spaţiilor Verzi, un proiect fundamental pentru buna gestionare şi întreţinere a spaţiilor verzi şi a arborilor, zace în sertare. „Ca să putem să întreţinem, trebuie să ştim mai întâi ce avem“
-
Efectul dobânzilor mai mici: Creditele companiilor în valută marchează primul salt de două cifre în ultimul an
-
Ceragrim din Mureş face o fabrică de procesare porc şi vită în Ungheni, cu 6,3 mil. euro din Tranziţie Justă
-
Bursă. Neptun Deep, în linie dreaptă: OMV Petrom şi Romgaz încep forajul primei sonde de exploatare de gaze naturale. Prima producţie, în 2027
-
SUA revizuieşte includerea României în programul Visa Waiver
-
Transformarea Dacia: de la uzina care producea aproape manual maşina de 5.000 de euro în 2004 la uzina care pariază pe roboţi şi de unde pleacă zilnic peste 1.200 de SUV-uri Duster şi Bigster de peste 30.000 de euro. Automobile Dacia a beneficiat de investiţii de 340 mil. euro odată cu lansarea noului Bigster
-
ZF Live Special. MoonShotX. Cristian Sporiş, Raiffeisen Bank, şi Diana Dumitrescu, InnovX. Companiile locale trebuie să înceapă să privească spre pieţe internaţionale, este riscant să rămâi pe o singură piaţă. Antreprenorii ar trebui să vadă extinderea ca pe o investiţie în stabilitate
-
PNRR: Comisia Europeană a iniţiat procedura de „suspendare a plăţilor“ pentru România
-
ZF Live Special. Radu Burnete, directorul executiv al Confederaţiei Patronale Concordia: România poate fi competitivă în unele sectoare. Avem o tradiţie industrială în domenii care ar putea fi adaptate pentru producţia de panouri solare sau turbine
-
ZF Mobility, un proiect ZF şi Autonom. Bogdan C. Niţu, TSG România: Aşa cum avem un masterplan pentru infrastructură rutieră, trebuie să avem unul şi la nivel de oraşe pentru infrastructura de încărcare. Pentru distanţe lungi, deja un mare dezvoltator logistic vrea să instaleze staţii în toate parcurile sale
-
Oradea, poartă către Vest, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Cum a reuşit o cofetărie din Oradea deschisă în 2012 la periferia oraşului să ajungă o destinaţie cu 500 de clienţi pe zi, 70 de angajaţi şi vânzări de 10 mil. lei pe an
-
ZF Agropower. O veste bună. Centrul European de Agrometeorologie, primul de acest fel din lume, făcut în România la cererea Organizaţiei Mondiale de Meteorologie, îşi începe activitatea la mijlocul lui 2025
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ştefan Musgociu, Bursa de Valori Bucureşti: Vedem interes pentru listare şi din partea antreprenorilor mai tineri, nu neapărat din partea celor care vor să predea ştafeta noii generaţii
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Cum a schimbat Sistemul Garanţie-Returnare colectarea şi reciclarea plasticului în România. „Procentele de colectare sunt clar cu peste 50% mai mari faţă decât erau înainte de implementarea sistemului“
-
Studiu al Federaţiei Patronale a Energiei şi Deloitte: Un miliard de euro investiţi în exploatarea de gaze onshore are un impact de 5,8 mld. euro în PIB. Investiţia ar aduce în 10 ani 3 mld. euro în taxe la buget şi securizează 44.000 de locuri de muncă
-
Confederaţia Patronală Concordia şi-a lansat raportul anual: Ne-am consolidat rolul de partener în dialogul dintre mediul politic şi economia privată. Din 2024, Concordia a devenit membru deplin la BusinessEurope, una dintre cele mai importante asociaţii de business din Europa
-
Afaceri de la Zero. Mihai Şelariu, inginer de profesie, a pus bazele centrului de printare 3D Zala Medical din Cluj-Napoca după investiţii de circa 600.000 de euro şi vrea să se extindă în Oradea şi apoi pe pieţele externe
-
Cine din regiune va profita cel mai mult de cheltuielile istorice pentru economie şi industria militară ale Germaniei şi de ce Polonia sprintează, în timp ce Ungaria rămâne în urmă la dezvoltare
-
Războaiele comerciale ale lui Trump ar putea transforma euro din „bondar“ în „albină“, moneda unică europeană devenind o alternativă credibilă la dolar