Eveniment
Conferinţa „ZF Transport, Logistics&Automotive Summit 2018“: Investitorii se interesează tot mai mult de învăţământ, iar o autostradă reprezintă un bonus
La conferinţa ZF au participat peste 200 de invitaţi interesaţi de transporturi
România oferă perspective atrăgătoare pentru investitori şi are avantaje certe, chiar şi cu o disponibilitate redusă a forţei de muncă şi fără prea multe autostrăzi sau căi ferate modernizate.
Şcolile duale şi pregătirea oamenilor care vor lucra în producţie reprezintă criteriul principal pentru care vom fi aleşi sau eliminaţi de pe harta investiţiilor, a spus Răzvan Iorgu, managing director CBRE România, în cadrul conferinţei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018, organizată de ZF în parteneriat cu Automobile Bavaria Group, Robert Bosch, CTP, International Alexander Holding, Mainfreight şi Sixt.
„În general, toate procesele de acest tip, de selectare a locului unde va fi realizată investiţia se deasfăşară ca o analiză a locaţiei. Avem un serviciu care analizează oportunitatea investiţiilor într-o anumită ţară. Vorbim de Polonia, Cehia, Slovacia pentru a câştiga un anumit client, o investiţie pentru ţara în care ne luptăm. Cea mai importantă temă se referă la locurile de muncă, la disponibilitatea locurilor, la calificarea forţei de muncă“, explică Răzvan Iorgu.
Modelul german al învăţământului profesional dual, prin care companiile se implică direct în sistemul de învăţământ reprezintă soluţia găsită atât de guvern, cât şi de investitori pentru a acoperi acest deficit. Forţa de muncă poate reprezenta un factor la fel de decisiv precum infrastructura în discuţia cu un posibil investitor, pe măsură ce acesta are nevoie de sute dacă nu chiar mii de muncitori pentru a porni o nouă unitate de producţie.
„În 2013 am înfiinţat o şcoală profesională germană duală în Alba care a pregătit elevii doi ani cât s-a extins fabrica, iar apoi elevii pregătiţi au lucrat pe liniile de montaj. Sunt astfel de şcoli pe toate domeniile. Există agenţi economici în toate domeniile care şi-au dat seama că trebuie să investească în forţa de muncă de timpuriu, a spus Stelian Fedorcă, consilier de stat, consilier în aparatul de lucru al prim-ministrului. El a spus că un astfel de elev, angajat într-o fabrică a unui producător de componente auto poate câştiga mult peste 2.000 de lei lunar sau chiar 3.000 de lei, în funcţie de poziţia pe care o are. Deosebirea dintre învăţământul profesional clasic şi cel dual e că în cel clasic elevul alege o şcoală unde învaţă meserie la un agent economic pe care nu-l cunoaşte, iar în sistem dual elevul alege compania.
Attila Szabo, directorul general al Ford România, spune că în cazul unui producător auto, fluxul de componente către uzină este unul extrem de important, astfel încât nevoia de a avea o infrastructură rutieră modernă facilitatează eliminarea timpilor pierduţi. Mai mult, orice piesă sau maşină „blocată“ în trafic trebuie finanţată
„Avem nevoie stringentă de infrastructură. Avem piese care ne vin din România sau din străinătate. Dacă până la graniţa cu România transportul rulează cu 70 km pe oră, în ţară acesta scade la 40 km/h. Fiecare minut în trafic reprezinta un cost adiţional pentru noi. Este o pierdere pentru toata lumea si toti trebuie sa fim conştienţi ca trebuie sa imbunătăţim infrastructură“, a spus Attila Szabo. El a subliniat că un numai realizarea unui drum expres până la Slatina ar duce la câştigarea a două ore.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban